BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Bandenspanning

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Matt2
Neutraal
Type Auto: 520i

Bandenspanning

Post by Matt2 »

Hoi,

Ik heb sinds kort een 520i uit 2009 en hier liggen Vredestein Wintrac Xtreme 225 50 17 94h Runflat onder.

Op de sticker aan de binnenkant van mijn deur staat dat er voor 2,5 bar en achter 2,9 bar in moet. Volgens Vredestein zelf is de beste bandenspanning voor de banden voor 2,7 bar en achter 3,2 bar.

Ik had Vredestein een mailtje gestuurd en dit advies gaven zij mij. Ook mocht ik niet harder dan 210 km per uur rijden met deze banden

Welke bandenspanning moet ik nou aanhouden?

Jos535i
Neutraal
Type Auto: BMW 535i (E39)

Re: Bandenspanning

Post by Jos535i »

Ik zou beide eens uitproberen, daarna kun je bepalen wat je prettiger vindt. Veelal is het midden tussen de twee een mooi compromis. Bedenk dat je met een volle lading een wat hogere druk moet aannemen net als met constant op hogere snelheid rijden.
Post Reply

Return to “2004 - 2009 (E60,E61)”