Hallo Allemaal,
heeft iemand ervaring met de radio probleem van de E39..?
Mijn display functioneer namelijk volledig op het draai knopje na.
Ik ga er van uit dat dat het volume knopje is.
Ik kan de radio wel aan en uit zetten, zenders zoeken en ik kan alle opties ook instellen e.d.
Alleen ik krijg geen geluid uit de radio. zou het door de draai knop komen..? of is het iets anders.?
Het vreemde eraan vind ik dat ik helemaal niks hoor zelfs geen ruis. ik vind het wel erg toevallig dat de radio stuk gegaan is
terwijl hij toevallig helemaal op stil is gedraaid...
Wat denken jullie ervan..? ik hoor het graag voordat ik dingen aanschaf die eigenlijk niet nodig zijn.
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Geen geluid uit de radio
Moderator: Moderator Team
-
- Neutraal
- Type Auto: BMW 525 TDS Reihe E39
Geen geluid uit de radio
Met vriendelijke Groetjess,
Wiebe van den Bosch
ik rijd BMW 525 TDS E39 Reihe
Wiebe van den Bosch
-
- 1e Versnelling
- Type Auto: 525 Touring E39
Re: Geen geluid uit de radio
Keertje stroom er af proberen, of heb Je soms iets met een telefoon gedaan?
-
- Neutraal
Bedankt voor de snelle reactie.Raymond64 wrote:Keertje stroom er af proberen, of heb Je soms iets met een telefoon gedaan?
Maar de stroom is er al compleet afgeweest ivm het vervangen van de aanjager.
Echter dit probleem zit er nog. Er zit geen telefoon in dus dat valt af denk ik.
Wiebe van den Bosch
Wiebe van den Bosch
Misschien tijdens het werk aan de aanjager, een connector naar de versterker los geschoten?
-
- 2e Versnelling
- Type Auto: e34 540ia / e34 520iat / e36 316i
Radio problemen waren er al eerder.
Al eens de speakers en hun bedrading gecontroleerd?
Al eens de speakers en hun bedrading gecontroleerd?
Rij een 316i van 04-1994. Wil je wat laten maken of heb je onderdelen nodig? pm me maar dan kijk ik wat ik kan betekenen voor je. De 540i staat geschorst. Uitlezen van uw bmw is mogelijk. zowel met Dis als Inpa
Hallo,
Ik denkt dat je versterker kapot is die in je kofferbak zit.
Grtz
Ik denkt dat je versterker kapot is die in je kofferbak zit.
Grtz
-
- Neutraal
Hallo Allemaal,
Hartelijk dank voor alle reacties. Echter bij het vervangen van de schokdempers achter.
moest de achterbank, hoedeplank en bekleding los. hierbij zag ik dat er een draadje stuk was en kortsluiting maakte tegen het ijzer. Deze heb ik weer verbonden met een stekker. en hierna deed de complete radio het weer.
Mijn vermoeden is daarom dat de radio / versterker in de beveiliging is geslagen doordat hij achter bij de speaker
kortsluiting maakte. Hier is waarschijnlijk geen zekering door door gebrand omdat het maar een erg lage spanning door gegeven word om de speaker geluid te laten maken.
Hartelijk dank voor alle reacties. Echter bij het vervangen van de schokdempers achter.
moest de achterbank, hoedeplank en bekleding los. hierbij zag ik dat er een draadje stuk was en kortsluiting maakte tegen het ijzer. Deze heb ik weer verbonden met een stekker. en hierna deed de complete radio het weer.
Mijn vermoeden is daarom dat de radio / versterker in de beveiliging is geslagen doordat hij achter bij de speaker
kortsluiting maakte. Hier is waarschijnlijk geen zekering door door gebrand omdat het maar een erg lage spanning door gegeven word om de speaker geluid te laten maken.
Wiebe van den Bosch
Wiebe van den Bosch
-
- 2e Versnelling
- Type Auto: e34 540ia / e34 520iat / e36 316i
Top dat het is gevonden.
Rij een 316i van 04-1994. Wil je wat laten maken of heb je onderdelen nodig? pm me maar dan kijk ik wat ik kan betekenen voor je. De 540i staat geschorst. Uitlezen van uw bmw is mogelijk. zowel met Dis als Inpa