BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

E30 325i circuit-auto

Projecten van leden van BMWForum.nl

Moderators: Moderator Team, Service Team

Post Reply

Topic Author
JosvanDorth
1e Versnelling
Posts: 61
Joined: 14 Aug 2007 22:26
Location: Hellendoorn

E30 325i circuit-auto

Post by JosvanDorth »

Mijn wens is al lange tijd een circuit-auto te hebben.
Het liefst een 325i E30 zonder stuurbekrachtiging.
Ik ben al een beetje op zoek naar 325i's hier in de buurt.

Het volgende ga ik er aan verranderen:

-interieur demonteren behalve het dashboard
-onderstel (bilstein)
-veerpootbrug
-andere uitlaat
-rolkooi
-sperdifferentieel
-mischien overspuiten in de "BMW motorsport" kleuren, mits ik mijn E46 verkoop en woon-werkverkeer ook in de E30 ga doen.


Heeft iemand tips, of weet iemand een E30 325i te staan die niet verrot is.Dan hoor ik dat graag :) !

Mikey
3e Versnelling
Posts: 987
Joined: 03 Nov 2005 14:34
Location: Treebeek
Age: 39

Post by Mikey »

als je er toch het circuit op gaat

zou ik de auto nog een beetje aanpassen zodat hij beter accelereert.

Een scherpere nokkenas erin bv.
verbeterde luchttoevoer.
gasklep vergroten
high performance bougies

En gewoon het hele interieur eruit incl hemel en vloer en dan een carbon kuipstoeltje erin met 5puntsgordel


verder op marktplaats kan je wel aardig wat e30 modellen vinden.
Gelukkig zijn deze modellen ook geprijst zodat je er flink aan kunt klooien en het nog overzichtelijk houdt :wink:
===========================

Ya Know.....
It Is What It Is

===========================

Topic Author
JosvanDorth
1e Versnelling
Posts: 61
Joined: 14 Aug 2007 22:26
Location: Hellendoorn

Post by JosvanDorth »

Dank voor de tips!

Ik ga eerst werken aan gewichtsbesparing en evt strak maken van de auto.

Een nokkenas, luchtinlaat en high performance bougies zijn aanpassingen aan de motor die redelijk te doen zijn lijkt me.

Mikey
3e Versnelling
Posts: 987
Joined: 03 Nov 2005 14:34
Location: Treebeek
Age: 39

Post by Mikey »

dit is overgings slecht een aardig begin natuurlijk :wink:


zoals je natuurlijk wel begrijpt, als je het puur op een circuit auto houdt, je er ook heel wat meer mee kan gaan doen.
===========================

Ya Know.....
It Is What It Is

===========================

Topic Author
JosvanDorth
1e Versnelling
Posts: 61
Joined: 14 Aug 2007 22:26
Location: Hellendoorn

Post by JosvanDorth »

Het is ook voor de hobby.
Beetje sleutelen en circuitdagen afgaan.
nurburgring, zandvoort, assen, zolder mischien.
Ik weet ook niet of ik em in de belasting en verzekering doe of niet.
Eerst ff wat meer info verschaffen over circuitdagen e.d.

eric-328
2e Versnelling
Posts: 289
Joined: 26 Jun 2005 11:29
Type Auto: BMW X5 4.4i, BMW E36 323ti Racer, BMW e36 325i Cabriolet, Megane GT
Location: Nuth

Post by eric-328 »

Meer vermogen is het allerlaatste wat je veranderd bij een circuitauto. Belangrijkste winst kun je pakken met een heel goed onderstel (intrax, ast, proflex ed), goede remmen en de koets goed leegmaken.
Zee belangrijk zijn een gelaste kooi (remola), goede gordels (sabelt 5-punts) en FIA-kuipen. Ik heb mijn 328i voor op het circuit.
Fun is not a straight line

Mikey
3e Versnelling
Posts: 987
Joined: 03 Nov 2005 14:34
Location: Treebeek
Age: 39

Post by Mikey »

nouja...

om een goede auto voor op het circuit te hebben is een goed onderstel / remmen / kuipjes / gordel van belang volgens mij ook voor je eigen veiligheid.
Dan dat je het wilt..


Wat hierna komt is natuurlijk die bak zo leeg en licht mogelijk te maken en om daarna het vermogen aan te passen naar wens.
===========================

Ya Know.....
It Is What It Is

===========================

Topic Author
JosvanDorth
1e Versnelling
Posts: 61
Joined: 14 Aug 2007 22:26
Location: Hellendoorn

Post by JosvanDorth »

Is een rolkooi die met bouten en moeren is bevestigd niet goed dan?
Ik kan me voorstellen dat een gelaste kooi stijver is, maar scheelt dat zoveel??
Ik ga denk ik voor brakemax remmen, heb die een keer onder een 540i E39 meegemaakt en die bevielen goed. goedkoop en geen tot weinig fading.

eric wat heb je aan je 328i gedaan om hem circuit-klaar te krijgen?

thnx voor de tips! :D
Post Reply

Return to “Projecten”