BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Centrale vergrendeling e46 touring

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
bmwrene
Neutraal
Type Auto: bmw E46 320 Touring

Centrale vergrendeling e46 touring

Post by bmwrene »

Hallo allemaal,

Ik heb er al veel over gelezen maar mijn probleem ben ik nog niet tegen gekomen.
Mijn zenders zijn al een tijd leeg en ik gebruik gewoon mijn slot om de auto open en dicht te doen.
Tot vorige week plots mijn slot afbrak. De ANWB kwam en wilde de auto eerst flipperen met een haak dit mislukte omdat de deuren dit weigerde. Hierna besloot men met een externe accu spanning te zetten ergens via de onderkant en dit lukte. (vraag me niet hoe, ik ben geen auto monteur) Door dit gebeuren ging het dashboard branden en de lichten aan hierdoor kwam er ook weer spanning op de elektrische ramen. Na 2,5 uur flipperen met een draad hebben ze het achterraam open gekregen door de knop in te drukken.
Nu heb ik zelf het slot (binnenwerk) vervangen en deze werkt nu weer, maar de centrale deurvergrendeling is na dit debacle van de ANWB ineens kapot. Het werkt helemaal niet meer terwijl ik er hiervoor nooit problemen mee had.
Wat ik hier allemaal heb gelezen is dat het de ene keer het wel doen en de andere keer het niet.
Ik heb de zekeringen 49, 52, 58 en 60 (deze laatste zit er niet in, heeft er nooit ingezeten) na gelopen.
Waarschijnlijk heeft het slot in een stand gestaan welke funest is geweest voor de centrale deurvergrendeling module of is er ergens iets te resetten? Anders zit er niets anders op dan de GM5 module te laten fixxen.

met vriendelijke groet,

Rene

linfiel
1e Versnelling
Type Auto: E46

Re: Centrale vergrendeling e46 touring

Post by linfiel »

Volgens mijn moet je de sleutels opnieuw in lezen voor de centrale deur vergrendeling, hier staat het beschreven hoe dit moet,
http://bmw.startpagina.nl/prikbord/1254 ... ogrammeren
Groet. linfiel.
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”