BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

schade doorrijden met lekke koppakking?

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Glen_helder
Neutraal
Type Auto: E46 touring

schade doorrijden met lekke koppakking?

Post by Glen_helder »

Mijn touring uit 2005 lekt koelvloeistof en de garage kan niet vinden waar het zit. De auto gaat nu voor de 5e keer terug (valt gelukkig onder de garantie) en ondertussen zijn de oliekoeler (ze noemden dit ook een intercooler?) en het expansievat vervangen.

Ik heb zelf sterk het vermoeden dat het een lekke koppakking betreft. Zeker omdat er weinig lekkage onder de auto lijkt te zijn en er witte rook uit de motor komt. Omdat het nu al een hele tijd speelt en we er na elke reparatie weer mee rijden vraag ik me af wat de schade voor mijn auto kan zijn als het inderdaad blijkt dat ik al een hele tijd met een lekke koppakking doorrijd. Weet iemand hoe erg dat is en wat voor soort schade het kan opleveren?

linfiel
1e Versnelling
Type Auto: E46

Re: schade doorrijden met lekke koppakking?

Post by linfiel »

Het koelvloeistof kan inderdaad door de motor verbranden, maar dit moet je zien en ruiken bij de uitlaat, hij de uitlaat dampt als een gek als de motor op temperatuur is en het ruikt heel zoet, dan heb je zeker weten een lekke koppakking.
Groet. linfiel.

hj2
1e Versnelling
Type Auto: E39 530i Touring 2003

Re: schade doorrijden met lekke koppakking?

Post by hj2 »

Koelvloeistof in je cilinder helpt je smering om zeep. Ik zou er iig niet mee blijven doorrijden.
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”