BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

BMW 325i vs MB 2.3-16

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
ToniMontana
Neutraal

BMW 325i vs MB 2.3-16

Post by ToniMontana »

HI ,sinds ik mijn rijbewijs 11 jaar geleden heb gehaald rijd ik bmw of mercedes (eerste auto bmw) voor mij zijn beide merken top van duitse vakmanschap elk op zijn eigen manier.Maar ik wil graag weten wat jullie van die autos vinden?en welke is volgens jullie beter ikzelf vind 325i meer een auto voor lange afstanden ,maar 2.3-16 is volgens mij een echte jongemans auto stoer aan buitenkant en met zijn geweldige 4 cylinder motor vrij snel,mits je nog een goeie kan vinden ,hier in Rotterdam zeker niet.

Ikke
3e Versnelling

Post by Ikke »

Tsja een 6 cilinder met een 4 vergelijken dan legt de 4 cilinder het altijd af natuurlijk. Niet alleen qua prestaties en rijgedrag maar ook met duurzaamheid.

Gezien het verbruik zou ik niet al te lange afstanden rijden met een 325i, het is geen zuinige auto.

Ik ga ervanuit dat je de 190e serie bedoelt van mercedes en dan is er eigenlijk maar 1 te vergelijken en dat is de 2.6 van mercedes. Die rijdt net zo fijn als die van BMW.

De 2.3 16v is wel leuk, maar komt op alle terreinen te kort t.o.v een 6-je.

Rijdt anders eens in beide auto's, ik denk dat je dan beter begrijp wat ik probeer te zeggen.

Ik heb buiten de bmw ook nog een mercedes. Een 325i en een C280, beiden topwagens en ik zou geen keuze tussen beide willen maken en dat doe ik dus ook niet. :wink:

Mikey
3e Versnelling

Post by Mikey »

het ligt er denk ik vooral aan waar je hart sneller van gaat lopen...

bij het merendeel hier van bmw's

en ik denk toch dat dat de uiteindelijke keuze gaat bepalen voor de aanschaf.

als je prestatie gericht gaat kijken kom je gewoon veel geld te kort...

het gaat meer denk ik om wat je wilt en daarna om de bijhorende prestatie's ipv de prestaties en daarna wat je wilt.... ( aangezien je dan in een andere prijs klasse komt te zitten over t algemeen )
===========================

Ya Know.....
It Is What It Is

===========================

Topic Author
ToniMontana
Neutraal

Post by ToniMontana »

Ik heb een 325i e36 gehad ,het was een vrij snelle wagen maar naar mijn gevoel meer een auto voor lange afstanden mede door zijn 6 cylinders kan die veel kilometers hebben,maar ik heb ook met een 190e 2.3-16 gereden 4 cylinder en ik vind hem pittiger ,juist door die 4 cylinders voelt ie scherper dan de bmw ,het helpt ook dat de 2.3-16 mede door cosworth is ontwikkeld voor de racing

bimmer
4e Versnelling
Type Auto: 318i (E46)

Post by bimmer »

Juist omdat je een oudere auto zoekt. Die eigenlijk ook altijd de 2 ton (meestal ruim) gepasseerd zijn. Tenzij de teller is teruggezet. Lijkt het mij toch beter om voor een 6 cilinder te gaan.

Je hebt gelijk als je zegt dat de mercedes in dit geval sportiever rijdt, maar als ze 3 ton gelopen hebben (teller teruggezet naar 2 ton anders verkopen ze hem nooit meer) dan is het maar de vraag hoeveel van de 185 pk's er nog zijn overgebleven.

Het ligt er dus een beetje aan waar je je prioriteiten stelt.

Rij-eigenschappen --> BMW
Duurzaamheid --> BMW
Sportiviteit --> 2.3 16v van mercedes.

Persoonlijk hecht ik meer waarde aan de eerste 2, maar mischien vind jij de laatste belangrijker, anders moet je zelf de + en - punten op een blaadje zetten en dan zorgvuldig overwegen.

Ik ben iig benieuwd naar de uitkomst. :wink:

webmaster
Eigenaar
Eigenaar
Type Auto: F36 430i ('17)+ f30 328i ('12) (beide full options)

Post by webmaster »

ik ook :roll:

ronald 2002
2e Versnelling

Post by ronald 2002 »

ik vind het appels met peren vergelijken.

een 325vergelijkje met een 190 2.8 6 cil

en een mb 190 2.3 moet je vergelijken met een e30 m3

reken in beide gevallen dat onderdelen voor deze race wagen veel geld kosten
2002 '75 +m3 '93+530D'02
Post Reply

Return to “Algemeen”