Ik ben pas nieuw op het dit forum, maar ik gooi maar meteen een vraag in de groep:
Is het mogelijk om een BMW E30 om te bouwen naar een modern dieselblok. Ik zat hierbij te denken aan een motor uit een 530D.
Heeft iemand dit al eerder gedaan?
Ik denk dat de grootste problemen door de electronica zullen worden veroorzaakt.
Maakt het nog veel uit of de wagen waar ik begin een diesel of benzine uitvoering is?
Bij voorbaat dank,
Jeroen5
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
330D - E30?
Moderators: Moderator Team, Service Team
past het 6-in-lijn commonrail diesel block wel in een e30 ???
om te beginnen....
( lengte / breedte / diepte / hoogte )
verder..... zal je zo'n beetje alles moeten veranderen...
je moet bijna de gehele electronica van een 530d overbrengen naar de e30
dan moet je het gehele onderstel aanpassen en zul je aanpassingen aan je remmen moeten doen.
Dat gaat dan wel een heel duur grapje worden...
om te beginnen....
( lengte / breedte / diepte / hoogte )
verder..... zal je zo'n beetje alles moeten veranderen...
je moet bijna de gehele electronica van een 530d overbrengen naar de e30
dan moet je het gehele onderstel aanpassen en zul je aanpassingen aan je remmen moeten doen.
Dat gaat dan wel een heel duur grapje worden...
===========================
Ya Know.....
It Is What It Is
Ya Know.....
It Is What It Is
-
- 1e Versnelling
Het is dus niet zo dat een 6 cilinder blok uit een 324d net zo lang is als een 530D?
Jammer, het leek mij een mooi project voor een auto welke ik als daily driver wilde gaan gebruiken. Het mag gerust wat geld kosten.
Ik zat te denken aan 1500 voor de auto en 3000 voor de motor + bak.
Met nog de losse kosten erbij opgeteld had ik een budget van ongeveer 7000 Euro geteld. Is dit niet haalbaar? (zoveel mogelijk zelf doen)
Ik heb echter geen zin om het wiel opnieuw uit te vinden.
Maar als er nog iemand iets weet? Wat past wel?
Kan ik misschien een recent 320D blok toepassen? Deze wegen een stuk minder en kunnen ook 200 PK leveren.
Jeroen5
Jammer, het leek mij een mooi project voor een auto welke ik als daily driver wilde gaan gebruiken. Het mag gerust wat geld kosten.
Ik zat te denken aan 1500 voor de auto en 3000 voor de motor + bak.
Met nog de losse kosten erbij opgeteld had ik een budget van ongeveer 7000 Euro geteld. Is dit niet haalbaar? (zoveel mogelijk zelf doen)
Ik heb echter geen zin om het wiel opnieuw uit te vinden.
Maar als er nog iemand iets weet? Wat past wel?
Kan ik misschien een recent 320D blok toepassen? Deze wegen een stuk minder en kunnen ook 200 PK leveren.
Jeroen5
nouja vergeet niet:
het is niet een blok erin lepelen en klaar
je zult het onderstel erop aan moeten passen...
de motor moet er op de een of andere manier in
alle electronica moet om incl. ecu
versnellingsbak moet uiteraard ook mee
andere remmen en alles
en nja ik denk dat je met zo'n 7000 en bijna alles / alles zelf gaat doen. Het haalbaar moet zijn.
Vergeet echter niet dat je auto ook nog steeds door de apk heen moet wil je m gebruiken voor daily use...
het is niet een blok erin lepelen en klaar
je zult het onderstel erop aan moeten passen...
de motor moet er op de een of andere manier in
alle electronica moet om incl. ecu
versnellingsbak moet uiteraard ook mee
andere remmen en alles
en nja ik denk dat je met zo'n 7000 en bijna alles / alles zelf gaat doen. Het haalbaar moet zijn.
Vergeet echter niet dat je auto ook nog steeds door de apk heen moet wil je m gebruiken voor daily use...
Ya Know.....
It Is What It Is
Ya Know.....
It Is What It Is
Wat wordt er verstaan met: onder stel aanpassen.
Nieuwe schokbrekers met veren, of compleet andere draagarmen en dergelijke waarvoor gelast moet worden aan de wagen?
Indien ik het ga doen, wil ik het doen a.d.h.v. een 530D met schade. Op die manier denk ik alle elektronica te kunne regelen.
Gisteren reed ik in Eindhoven achter een B6 2.8 alpina uit 1981. Wat is zo een ding dik!!! Maar die zullen wel de hoofdprijs moeten kosten.
Jeroen5
Nieuwe schokbrekers met veren, of compleet andere draagarmen en dergelijke waarvoor gelast moet worden aan de wagen?
Indien ik het ga doen, wil ik het doen a.d.h.v. een 530D met schade. Op die manier denk ik alle elektronica te kunne regelen.
Gisteren reed ik in Eindhoven achter een B6 2.8 alpina uit 1981. Wat is zo een ding dik!!! Maar die zullen wel de hoofdprijs moeten kosten.
Jeroen5