Hoi,
Ik heb een '97-er BMW E36 320I coupé met 2 ton op de teller. u heb ik sinds vanmorgen dat mijn auto boven de 4000 toeren niet meer erg trekt. en in zijn 3 kom ik met moeite tot 6.000 toeren (normaal sprint hij naar de 6.500). Ook lijkt het alsof hij meer bromt boven de 4.000 toeren. mijn gedachte was dat misschien mijn Vanos systeem niet meer werkt en in principe altijd in de stand staat voor laag toerental. Tenminste laag in de toeren (1.000-3.000) rijdt de auto nog steeds als een zonnetje en stationair zo'n 500 toeren constant alsof er niets met motortje aan de hand is. ook het acceleren van het toerental in zijn vrij is nog net zo vel als voorheen. maar zodra er belasting op de motor komt houdt het hoog in de toeren op.
Zou mijn Vanos stuk zijn?
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Vanos Stuk?
Moderator: Moderator Team
is 500rpm stationair niet heel laag ???
mijne loopt zo'n 750 rpm stationair als k ut zo goed lees....
maar je vanos gaat niet zomaar kapot dus tenzij je echt je vermogen steeds verder zag dalen lijkt het me niet dat het dat is....
mijne loopt zo'n 750 rpm stationair als k ut zo goed lees....
maar je vanos gaat niet zomaar kapot dus tenzij je echt je vermogen steeds verder zag dalen lijkt het me niet dat het dat is....
===========================
Ya Know.....
It Is What It Is
Ya Know.....
It Is What It Is
Bedankt voor snelle reacties en heb het probleem bij de garage neer gelegd omdat ik dus niet precies weet wat er aan de hand is heb ik maar besloten om het niet zelf op te lossen. En wilde niet langer doorrijden met de auto omdat ik bang was dat ik misschien iets helemaal kapot rij.
Verder stationair toerental ligt van een 325 toch iets hoger dan een 320 en van een 330 nog hoger. ik weet het omdat we nog een 325i E46 coupe hebben staan en en idd zo'n 750 rpm draait en een Z4 3.0is hebben die zo'n 900 rpm draait en kameraad heeft ook een 320 E36 coupe en loopt ook zo'n 500 rpm stationair.
Tenminste ik ga er vanuit dat er met toerental niets aan de hand is odat hij gewoon heel erg fijn loopt stationair en absoluut geen schomeling in toerental of schudden van motor. nu weet ik ook dat een 6 cilinder in lijn een motor is die van zichzlf geen onbalans heeft maar toch.
Ik wacht even af wat de garage nu zegt of het idd de katalysator is die voor dit probleem zorgt of e.v.t. iets anders.
nogmaals bedankt ook voor meedenken en zal hier nog wel even posten wat het probleem nu eigenlijk was en misschien interessant wat de kosten worden.
Verder stationair toerental ligt van een 325 toch iets hoger dan een 320 en van een 330 nog hoger. ik weet het omdat we nog een 325i E46 coupe hebben staan en en idd zo'n 750 rpm draait en een Z4 3.0is hebben die zo'n 900 rpm draait en kameraad heeft ook een 320 E36 coupe en loopt ook zo'n 500 rpm stationair.
Tenminste ik ga er vanuit dat er met toerental niets aan de hand is odat hij gewoon heel erg fijn loopt stationair en absoluut geen schomeling in toerental of schudden van motor. nu weet ik ook dat een 6 cilinder in lijn een motor is die van zichzlf geen onbalans heeft maar toch.
Ik wacht even af wat de garage nu zegt of het idd de katalysator is die voor dit probleem zorgt of e.v.t. iets anders.
nogmaals bedankt ook voor meedenken en zal hier nog wel even posten wat het probleem nu eigenlijk was en misschien interessant wat de kosten worden.
en zo leer ik ook nog eens iets !
ik wist niet dat de 2ltr variant een lager stationair toerental heeft.
op zich natuurlijk wel logisch maar wist het niet !
verder hoop ik natuurlijk dat je auto z.s.m. weer gemaakt wordt.
maar kom er net pas eigenlijk achter dat je topic op de verkeerde plaats staat.
gelieve de volgende x dit soort dingen onder "technische vragen" zetten.
keep us posted met wat er daadwerkelijk is/ was
ik wist niet dat de 2ltr variant een lager stationair toerental heeft.
op zich natuurlijk wel logisch maar wist het niet !
verder hoop ik natuurlijk dat je auto z.s.m. weer gemaakt wordt.
maar kom er net pas eigenlijk achter dat je topic op de verkeerde plaats staat.
gelieve de volgende x dit soort dingen onder "technische vragen" zetten.
keep us posted met wat er daadwerkelijk is/ was
Ya Know.....
It Is What It Is
Ya Know.....
It Is What It Is
Heb vandaag mijn auto weer terug gekregen en was de katalysator die stuk was. ben er wel blij mee dat dit het probleem is geweest en rij nu tijdelijk zonder katalysator en wacht nog even op de prijsopgaaf van de de katalysatoren die leverbaar zijn.
sorry voor misplaatsing van mijn topic en misschien dat de beheerder dit 1 keer voor mij wil verplaatsen naar het juistr forum
sorry voor misplaatsing van mijn topic en misschien dat de beheerder dit 1 keer voor mij wil verplaatsen naar het juistr forum