Beste,
Sinds kort houdt mijn bmw af en toe in. De auto denkt ten onrechte dat ik aan het slippen ben, dus knipperen van oranje uitroepteken met circel eromheen, en gaat dan vermogen inhouden.
Het is niet constant, meestal na een tijdje rijden als de boel warm is. Soms gewoon op rechte stukken, dan weer in bochten van rotondes. Bandenspanning staat goed en gereset. Aan de abs ringen op de aandrijfassen zag ik geen hele gekke dingen, sensoren ook weinig aan te zien. Ik verwacht wel dat het in die hoek zit, maar zeker weten doe ik dit niet. Meestal als de auto na de rit even stil staat, en ik na bijvoorbeeld een half uurtje weer ga rijden, is het weer tijdelijk weg.
Denk dat het mooi is om live tijdens het rijden naar de wielsnelheden te kijken, voor eventuele afwijkingen. Iemand een idee welk obd apparaat dit kan?
Het gaat trouwens om een 320i Touring E91 uit 2010. Omgeving Zuid-Holland.
Hoop van iemand te horen met ervaring.
Met vriendelijke groet,
Kekzs
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Houdt in, DSC knippert 320i E91 2010
Moderator: Moderator Team
Re: Houdt in, DSC knippert 320i E91 2010
Kleine update:
Het gebeurt nu alleen na een tijdje te rijden, en dan bij het sturen naar rechts. Dus verlaten van rotonde bijvoorbeeld, en nee dit doe ik niet driftend
Rare is, je zet de auto daarna stil, doet hem op slot, pakt de auto weer na 10 minuten en het gebeurt weer een tijdje niet. Hierdoor vermoed ik dat het wellicht in een regelapparaat zit, die gereset wordt door afsluiten vd auto. Als een abs-component iets mankeert zou je het constant verwachten lijkt mij.
Iemand nog ideeën?
Het gebeurt nu alleen na een tijdje te rijden, en dan bij het sturen naar rechts. Dus verlaten van rotonde bijvoorbeeld, en nee dit doe ik niet driftend
Rare is, je zet de auto daarna stil, doet hem op slot, pakt de auto weer na 10 minuten en het gebeurt weer een tijdje niet. Hierdoor vermoed ik dat het wellicht in een regelapparaat zit, die gereset wordt door afsluiten vd auto. Als een abs-component iets mankeert zou je het constant verwachten lijkt mij.
Iemand nog ideeën?