Goedemorgen Allemaal!
Zojuist aangemeld als lid van het BMW forum. Mijn partner is al vele jaren lid van het 7-forum voor een 740 I EXE, daarnaast ook een E39 525I Touring EXE, en sinds een halfjaar een E61, 530I, Import uit Duitsland, leverancier de dealer in München. Een geweldige auto, zondermeer.
Sinds een week echter een probleem met de hydraulische achterklep., De bekrachtigde cilinder links, schiet van de kopbout af. Ik heb een nieuwe kopbout bij BMW besteld, dus orgineel OEM, omdat misschien de kopbout onder de minimale diameter gekomen zou kunnen zijn. Helaas, dit geeft niet de oplossing. De cilinder schiet nog steeds van de kopbout af. Bij nadere inspectie lijkt het alsof er een veerring, c.q. borgring ontbreekt aan de binnenzijde van de kop van cilinder. De lokale, officiële BMW dealer heeft hiervoor geen revisieset. Op de ETK van BMW zie ik ook geen revisieset staan. Het advies van de dealer is een nieuwe cilinder á € 1.100,--, daarbij gerekend de inbouw zou het rond de € 3.000,-- komen. Alleen voor, mijns inziens, een borgring.
Heeft iemand hier hetzelfde probleem ervaren en zoja wat was de oplossing? Ik moet zeggen dat ik 3K erg veel geld vind!
Mocht iemand willen reageren dat wordt dit ontzettend op prijs gesteld. Dank voor het lezen,
groeten,
Sparky76
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Goedemorgen Allemaal! Probleem met de hydraulische achterklep, wie zou kunnen adviseren
Moderator: Moderator Team
-
- Neutraal
- Type Auto: BMW E61 530 LCI
Goedemorgen Allemaal! Probleem met de hydraulische achterklep, wie zou kunnen adviseren
- Attachments
-
- E61 overzicht achterklep.jpg (84.72 KiB) Viewed 563 times
-
- E61-Kop-van-cilinder-1.teks.jpg (152.94 KiB) Viewed 563 times
-
- E-61-kop-van-cilinder-2.tek.jpg (108.21 KiB) Viewed 563 times