BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

318D '14: Engine swap?

Forum voor alle F30 serie vanaf vanaf 2012 - heden.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Jamez
Neutraal
Type Auto: BMW 318D F31 2014 N47D20C

318D '14: Engine swap?

Post by Jamez »

Allen,

Zoals in het vorige topic (staat hieronder) is duidelijk (zo goed als) geworden dat mijn N47D20C de geest aan het begeven is.
Omdat een kettingvervanging nutteloos lijkt gezien het relatief hoge olieverbruik (1 liter p 2000km) denk ik dat naast de opgerekte ketting er ook een probleem zit met de olieschraapveren. Het andere bekende euvel van deze motoren...
Een ketting vervangen terwijl hij olie verbruikt (zonder blauwe rook of andere signalen) lijkt mij kansloos omdat de kans op opnieuw oprekken nogal groot is, in 6 maanden/15k km heb ik zeker al 8x melding gehad dat oliedruk te laag was terwijl ik dit toch echt vaak controleer.

Nu heb ik het autobedrijf gebeld waar ik de auto gekocht heb en hij lijkt voornemens mee te willen werken aan een oplossing.
Dat is gunstig want er zijn in mijn optiek vier opties:
- Ketting vervangen met risico op vervolg oprekking
- Motor reviseren (erg duur dus niet erg logisch
- Motor vervangen
- Auto verkopen met flink verlies (ook niet mijn eerste optie)

De N47D20C hebben nog steeds relatief wat problemen; minder dan B en A maar nog steeds. Dus ik zat te kijken naar een N47D20D motor want de kosten hiervan zijn hetzelfde als de C. Dit betreft dan de gereviseerde motor van een erkend revisiebedrijf.

- Kan je de de N47D20D moeiteloos plaatsen in de C?
- Zijn er andere aanpassingen nodig of kunnen alle onderdelen blijven? (Kleppendeksel uiteraard niet want nieuw lijkt mij logischer evenals de oliekoeler)
- Andere zaken om rekening mee te houden?
- Of is de N47D20D onbetrouwbaarder?
- Wat zou een andere goede en simpele swap engine zijn?

(PS voorsteltopic komt er aan)
Post Reply

Return to “2012+ (F30, F31, F34, F35)”