BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

BMW i116 N43 BJ 2008 loopt slecht (misfire) Pikzwarte bougies waar kan het aan liggen?

Forum voor alle BMW 1-serie modellen van 2004 - heden

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
DeanBMW
Neutraal
Type Auto: BMW i116 N43 2008

BMW i116 N43 BJ 2008 loopt slecht (misfire) Pikzwarte bougies waar kan het aan liggen?

Post by DeanBMW »

hallo allemaal, ik heb 2 weken geleden een BMW i116 Gekocht uit 2008 die slecht loopt. toen ik hem kocht liep hij 20 minuten goed zonder problemen na opwarmen ging hij bokken de eigenaar had het er over dat hij eerst bijna niet startte maar na het schoonmaken van de vanos solenoids hij weer beter liep. ik ben toen gaan kijken wat het kon zijn hij gaf 2 foutcodes 1. nox sensor comminucatie 2. thermostaat foutcode. beide vervangen foutcodes weg en komen ook niet terug vanaf dit punt liep hij nog maar 10 minuten goed voordat hij begon te hikken, verschillende dingen bekeken bobines 1 voor 1 getest op vonk kijken of het motor geluid veranderd bij verwijderen enz zelfde voor de injectoren deze ook doorgemeten en geluisterd op tikken en spuitpatroon lijkt ook goed. alle 4 de bougies zijn pik zwart, alle 4 de bougies vervangen maar nogsteeds slecht lopen, na ieder testrondje ca 1 minuut werd het erger, en nu loopt hij gelijk al niet goed bij 10km/u of hoger, stationair loopt hij prima, toen nog een keer de vanos solenoids schoongemaakt, adaptation values gereset maar nogsteeds slecht lopen, compressie test gedaan iedere cilinder 11,5 bar compressie behalve cilinder 3 die had 10,5 bar, toen erachter gekomen dat de kop pakking een klein lek had, kop pakking vervangen en koelvloeistof vervangen nogsteeds hetzelfde, slecht lopen en bokken. ik zat zelf te denken misschien distributieketting een tand overgeslagen maar hij geeft geen foutcode vanuit de camshaft positie sensor dus mij lijkt dat ook onwaarschijnlijk. mij vanos waarden zijn als volgt misschien dat het helpt: vanos adaptation inlet 0.01 vanos adaptation exhaust 0.36 vanos position exhaust -126 Deg vanos position inlet 125 deg de sulphur saturation lean nox vcat waarde is 41.9 oz, nox sensor geeft een waarde aan van 3.36ppm en veranderd vrijwel niet bij gasgeven, raildruk is constant 150 bar en stijgt bij flink gasgeven naar max 155 bar. misschien staat er een hoop informatie bij die totaal niet relevant is maar ik dact meer informatie is altijd beter dan minder. ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik ben een beetje buiten ideeen. Dean
Post Reply

Return to “1 Series”