BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Na een Tesla… Een 525d of 530d?

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
ST220
Neutraal

Na een Tesla… Een 525d of 530d?

Post by ST220 »

Ik rij momenteel een Tesla model 3. Na 15.000km hierin was ik bijzonder tevreden over de rijbeleving en het waanzinnige software systeem.
Echter, in deze versie, die toch 25.000 euro moest kosten was het lawaai op de snelweg bijzonder hoog en heb ik nu tijdens de winter enorme hoofdpijnen gekregen van het absurde bereik.

Hiervoor reed ik een G31 520d uit 2019 (77.000km) met premium garantie van BMW. Daarvoor een F11 520d.
Ik heb met de G31 nog nooit zoveel bij de dealer gestaan om aandrijvingsproblemen, issues, problemen met panoramadak en software problemen.
In 7 maanden bezit ben ik 8x bij de BMW dealer geweest waarvan ik de BMW in totaal 6 weken heb gemist.
Ik was het zo zat dat ik de BMW met garantie verkocht heb en giga-afschrijving had binnen 7 maanden tijd.

Enfin:
Na een rit naar Berlijn waar ik om de 90-100km, 8-10min moest laden ben ik 7 keer moeten stoppen om daar te komen. En terug zelfs 8 keer, ben ik er helemaal klaar mee.
Met 99% accu haal ik met 130-140km/h nog maar 151km in winterse omstandigheden. Als ik 150-160 rijd dan is het 117km realistische reikwijdte. En even voor de gein, als ik vanuit Keulen naar Nederlandse grens rij (onbeperkt) en ik rij daar waar ik kan zo hard als mogelijk heb ik al een keer 71km gered als realistische reikwijdte.

Kortom; de Tesla is verkocht. En er komt weer een diesel 5-serie F11 uit 2014-2016. Ik rij zo’n 2300km per maand gemiddeld. Ik wil mij 2026 even geen zorgen maken om de afschrijving. Vandaar geen G31.

Ik weet dat de 520d en 525d wervelklepproblemen heeft. Deze inlaat heb ik ooit zelf vervangen en zag daarbij hoe het inlaattraject vol zat met zooi.
De N57 kettingproblemen zijn sinds 2013 sowieso voorbij. En ik probeer een versie te vinden zonder xDrive.

Mijn vraag:
Welke versie is beter de 525d of de 530d. En nee, het vermogen is in beide versies zat voor mij. En hebben jullie nog advies voor mij?

Hoor het graag van jullie!
Post Reply

Return to “2010 - 2017 (F07, F10, F11)”