BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

520i uit 91

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Jerrold
Neutraal

520i uit 91

Post by Jerrold »

Beste mensen

Ik had een 520i automaat uit 91 op het oog.
Ik heb bijna/eigenlijk geen verstand van bmw's etc.
Mijn vraag is wat de punten zijn waarop ik moet letten, en of het een beetje een zuinige auto is, redelijk dus.
In principe is alle informatie welkom!

Bedankt

325i
4e Versnelling
Type Auto: E36 320i Sedan

Re: 520i uit 91

Post by 325i »

Als je een zuinige auto zoekt moet je zeker geen E34 kopen het is namelijk niet bepaald een lichtgewicht he :roll:

In ieder geval : De E34 heeft weinig problemen de 12kleppers willen nog wel eens op de kleppen tikken maar dit is normaal gesproken te verhelpen door klepstoters te stellen.
De 24 kleppers kunnen nog wel eens rammelen op de kettingspanner dit test je door even ca 3000rpm te laten lopen en onder de kap te luitseren.
Verder opletten of er geen speling zit in de stuurinrichting dit is namelijk een veel voorkomend probleem van de E34 vooral als er grote wielen onder zitten is dit erg snel.
verder kijken naar roest op koker balken of achter evt. sideskirts.
De rest is eigenlijk net als een andere auto dus kijken of je nergens speling voelt onder het rijden kijken of de bak mooi vloeiend schakelt z`n dingen.

E34 is een goede auto maar een 2.0 24v zal zeker 1 op 7 doen tegenover een 1 op 9 van een 2,5 24v die ik in onderhoud heb ;)
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

Apae01
1e Versnelling

Post by Apae01 »

1991 is een beetje de grens tussen de 12 en 24 kleppers. Let dus op welke het precies is: het verschil is best groot.

Een 520 automaat is geen strepentrekker, als je hard wilt rijden zal je verbruik vast wel rond die 1:7 uitkomen inderdaad, een 525 is dan een betere keus. Rijd je rustig en veel lange afstanden, dan kan het nogal meevallen: alleen rollend houden kost niet veel vermogen.

Kijk voor aankooptips eens op http://www.e34.de of http://www.e34.net
Onderstel is meer een onderhandelingspunt dan een reden om de auto te laten staan: ja, er zitten slijtagegevoelige zaken in, ja, je kan veel speling voelen, maar alles is te koop en voor niet al teveel geld te vervangen (als je het zelf kan).

Doppie
Neutraal

Post by Doppie »

Laat em ook effe goed warm lopen.

En voel effe of de bak nog smooth schakeld
Post Reply

Return to “1988 - 1996 (E34)”