BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Heiligschennis..????

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
D@NNY
3e Versnelling
Type Auto: E-36 316i coupé 1997

Heiligschennis..????

Post by D@NNY »

BMW gaat zonder pijn naar de sloop
Door PETER KOOP

DEN HAAG - Nog even en hij is er niet meer. De BMW van Soeraedj Behari uit 1975 staat klaar voor de sloop. Na jaren trouwe dienst wordt de auto afgeserveerd.

[ external image ]
Nog even en Soeraedj Behari en zijn 33 jaar oude BMW gaan uit elkaar. Hij is er niet rouwig om. 'Nu alles gewoon op de fiets.'
Niet voor niets: de Hagenaar vangt er 1000 euro voor.

Behari behoort tot de zestig Hagenaars die zich al bij de gemeente Den Haag hebben gemeld om een premie op te strijken als de auto wordt gesloopt. Hij voldoet aan alle criteria: woont al twee jaar in Den Haag, heeft een auto ouder dan zeventien jaar en heeft die al langer dan twee jaar in bezit. Als hij zich door de papierwinkel bij de gemeente heeft geworsteld en zijn auto naar de sloop heeft gebracht, ligt er 1000 euro op hem te wachten.

Toch is het hem niet om het geld te doen. „Het is leuk meegenomen, maar het gaat mij vooral om het milieu. Dit was net het duwtje in de rug dat ik nodig had.’’

Het moet de gemeente als muziek in de oren klinken. Den Haag wil af van de roetbakken in de stad. Er zouden er naar schatting 18.000 in de stad rondrijden, waarvan er 3500 in aanmerking komen voor de slooppremie. Het doel is de stad in de toekomst een beetje schoner te maken.

Behari denkt dat het slopen van zijn BMW ook daadwerkelijk iets uitmaakt. „Alle beetjes helpen,’’ zegt hij. „Als ik niet meer met mijn auto op de weg kom, is dat toch weer minder fijnstof in de stad.’’

De cijfers van de gemeente lijken hem gelijk te geven. Per gesloopte auto is volgens de gemeente een winst van 2 kilo stikstofoxide en 400 gram fijnstof per jaar te boeken. Uit statistieken zou blijken dat oude benzineautos per kilometer minstens tien keer zoveel stikstofoxiden uitstoten als een auto van na 1997.

Naar eigen zeggen is Behari ‘best milieubewust’. „Ik rij weinig, scheid mijn afval en ruim de rotzooi bij mij in de straat op. Dus voor mij is het wegbrengen van een auto naar de sloop niet zo’n gekke stap.’’

En hoe moet het nou, als hij geen auto meer heeft?

„Tja,’’ peinst hij. „De BMW is mijn enige auto. Dus vanaf nu moet het maar op de fiets. Of de bus en de tram. En voor de lange stukken pak ik de trein.’’ De 1000 euro wordt in ieder geval niet gebruikt om er een nieuwe auto voor terug te kopen. „Nee, zeker niet. Ik ga het gebruiken om iets leuks mee te doen. Maar daar moet ik eens rustig over nadenken.’’
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

sportfan27
1e Versnelling

Re: Heiligschennis..????

Post by sportfan27 »

1000 euro voor zo,n klassieker , die man is gek. :duh: :duh:
Er is vast wel een verzamelaar of liefhebber die er meer voor bied .

Apae01
1e Versnelling

Post by Apae01 »

Tja, het ziet er niet naar een geweldig exemplaar uit. Als je weet, hoeveel werk het is om zo'n apparaat weer te restaureren, dan weet je ook dat 1000 euro best een flink bedrag is. Zelfs voor een geliefd apparaat als een 02 wordt in deze conditie niet veel betaald, denk dat hij moeite zou hebben de wagen voor 700 particulier te verkopen.
Ik hoop wel, dat de wagen op een sloop komt die er eerst nog wat nuttige delen afsloopt voordat het geheel de pers ingaat: oude auto's rijdend houden met delen van hun soortgenoten is nog veel milieuvriendelijker!

sportfan27
1e Versnelling

Post by sportfan27 »

Apae01 wrote:Tja, het ziet er niet naar een geweldig exemplaar uit. Als je weet, hoeveel werk het is om zo'n apparaat weer te restaureren, dan weet je ook dat 1000 euro best een flink bedrag is. Zelfs voor een geliefd apparaat als een 02 wordt in deze conditie niet veel betaald, denk dat hij moeite zou hebben de wagen voor 700 particulier te verkopen.
Ik hoop wel, dat de wagen op een sloop komt die er eerst nog wat nuttige delen afsloopt voordat het geheel de pers ingaat: oude auto's rijdend houden met delen van hun soortgenoten is nog veel milieuvriendelijker!
Tja, in jouw verhaal zit ook wel iets van waarheid idd, maar toch jammer dat zo,n oudje de sloop opgaat, zie hem liever gerestaureerd worden. :zwaai:

Doppie
Neutraal

Post by Doppie »

wat een lullo zeg die kerel
Post Reply

Return to “Algemeen”