BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

E39 Inbouw M5 interieur elektrisch

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
rolinleon
Neutraal

E39 Inbouw M5 interieur elektrisch

Post by rolinleon »

Hallo !!
Ik heb een standaard interieur handbediend orgineel in een 528I uit 1997.
Nu wil ik deze vervangen door een M5 leder interieur elketrisch, verwarmde stoelen uit 2003.
Wie kan mij helpen mbt tot de elektrische aansluiting.
Tot zover ben ik reeds.
Zek. F10 rechter stoel elektrisch 4 mm aders
Zek. F13 linker stoel elektrisch 4 mm aders

De connectors onder mijn stoel zijn van een ouder type, de aders met pinnen kun je simpel verwijderen en in de nieuw type connectors duwen dit mbt de nieuw type M5 interieur connectors.

Ik merk dat de kleur codes afwijken van de nieuwe stoelen.
Ook de aders van het airbag matje in de pasagiers stoel moet omgezet worden

Dan heb je nog de verwarmde stoelaansluiting, een uitgebreide schakelunit boven de sigarette aansteker heb ik, incl. rollo hoedeplank, ook deze heb ik aangeschaft.

Nu wil ik alles zo veel mogelijk orgineel aansluiten.
Beginnen met de zekeringskast in het handschoenkastje.
De 4mm voeding op F10 en F13 zit dit deze met een standaard AMP steker vast?
En hoe kom je daar nu het makkelijkste bij, slopen de zaak haha nou dat is niet de bedoeling

Ik zou graag alle nuttige informatie willen ontvangen, alvast hartelijk dank!!

Topic Author
rolinleon
Neutraal

Re: E39 Inbouw M5 interieur elektrisch

Post by rolinleon »

Even een update na wat sleutelwerk;
De M5 elektrische pasagiers stoel vandaag er in gezet.
Pins om gezet van de bestaande kabelboom (bij de vloerbedekking) naar de nieuwe connecter die op de stoel past.
Gelukkig kwamen de kleurcodes en pinnummers overeen, het enige... lampje van de airbax blijft branden.... mmm miss ligt het wel aan het matje wat in de zitting zit, of omdat het eea los is geweest de zaak gereset moet worden.. graag tips !!
Voor de elektrische bediening even een nood-voeding gelegt via de sigagette aansteker, kan ik de stoel toch ff op zijn plaats zetten.

Heb nog even gekeken naar de zekeringskast in het handschoen-kastje, via F10 moet de voeding komen, bij de dealer wat orginele stekertjes halen zodat ik F10 kan bezetten.
Massa waar haal ik die vandaan, tja heel de auto is massa, maar toch, het liefst orgineel leggen, wie weet waar ij de massa vandaan moet halen, graag Tips !!

M5 achterbank compleet ingebouwd, dat was een fluitje van een cent, kind doet doet de was!

Nogmaals heeft iemand noch tips mbt de stoelverwarming, geheugen stoel linker zijden en het airback lampje laat ff iets weten,alle informatie is welkom!

Groet Rolinleon

azndragon
Neutraal

Post by azndragon »

hoe ga je dat doen met de rollo hoedenplank?
ik neem aan dat het een soort rolgordijn is...

Topic Author
rolinleon
Neutraal

Post by rolinleon »

Betreft de rollo, idd een elektrisch zonnescherm.
Hoe ik dit ga aansluiten heb ik nog niet bekeken, wel moet je een schakel unit hebben (net boven je pook ASC zit hier ook bij) om de rollo elektrisch te kunnen bedienen.
Naar mij weten zit er een brede connector aan de achterkant, deze moet een voeding hebben anderzijds moet je deze leggen.
Welke zekering en pinnummer moet ik nog nagaan.
De steuring van de rollo gaat via twee stuursignalen (aders) direkt naar de rolle.
Zoals ik al zij ik moet dit nog bekijken, de verwarmbare stoelen komen nl van de zelfde schakel unit.
Ook bv de pdc park distance control gaat via de schakel unit.
Heden heeft mijn 5-serie een beurt gehad, helaas extra euro's gaat het mij kosten, de radiatuur, koeling van de automaat lekt een beetje, geen gevaar maar wordt wel vernieuwd, kosten 400-500 euries.
Blijf Maar Werken haha

nanko
Neutraal

Post by nanko »

Heb je alles al aangesloten gekregen?
Ik ben nl ook bezig met het inbouwen van een electrisch interieur.
Zou mooi zijn als je nog wat tips hebt.
Gr Nanko
Locked

Return to “Archief”