Hallo,
Ik sta op het punt om een 3210i touring van sept. 2003 te kopen.
Ik heb namelijk mijn X5 verkocht (te groot om als 2e auto te gebruiken) en heb daarnaast als 'hoofdauto' een 10 maanden oude 3-serie touring.
Nu heb ik een hele mooie touring gezien met sportpakket, leer, schuifdak etc.etc. alleen het enigste wat ik er niet mooi aan vind is het sportstuur zonder bediening. (dus ook geen cruisecontrol)
Als je dat al jaren gewend bent dan is dat best een probleem.
Nu is mijn vraag of vervanging van het huidige stuur in eentje mét stuurbediening mogelijk is.
Weet iemand daar raad mee.
Alvast hartelijk bedankt voor de reacties.
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Stuur vervangen
Moderator: Moderator Team
Re: Stuur vervangen
ja natuurlijk kan het...
je moet niet vergeten accu los te koppelen!
anders heb je kans dat de airbag eruit komt...
achter je stuur zijn een paar schroefjes voor de airbag.
en zodra je de airbag hebt verwijderd is er een centrale bout voor 't stuur...
zorg er wel voor dat je eerst 't stuur recht zet (dus banden recht voor uit
)
je moet niet vergeten accu los te koppelen!
anders heb je kans dat de airbag eruit komt...
achter je stuur zijn een paar schroefjes voor de airbag.
en zodra je de airbag hebt verwijderd is er een centrale bout voor 't stuur...
zorg er wel voor dat je eerst 't stuur recht zet (dus banden recht voor uit
-
ronald 2002
- 2e Versnelling
-
D@NNY
- 3e Versnelling
- Type Auto: E-36 316i coupé 1997
Ik weet niet of de aansluitingen voor stuurbediening er toen al waren....????? Was het een optie, (bijbetalen)of zat het er helemaal nog niet op.... Vaak wil dit nog weleens verschillen per model of de voorbereiding er al ligt en het een "optie" is, of dat het er helemaal nog niet was......
Zou even kijken of de mogelijkheid er uberhaupt wel is, anders word het een stuur met knopjes zonder functies zeg maar...
Zou even kijken of de mogelijkheid er uberhaupt wel is, anders word het een stuur met knopjes zonder functies zeg maar...
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.
goede dag
het is wel mogelijk maar de prijs is uiteraard beduidend meer als de optie er niet op zit
of dat het alleen een stuur wordt met bediening
achter het stuur zitten twee torx boutjes t20 of t25 dan kan je de airbag unit eruit halen mits we over het goede stuur praten je hebt ze namelijk ook met twee klemmen die met een torx schroeven draaier in kan drukken en de airbag unit zo naar voren komt
ik heb echter nog nooit een accu pool eraf gehaald en ook nog nooit een airbag laten ploffen echter zorg er wel voor dat het contact uit is
contact uit is voldoende je hebt dan ook geen airbag storing mits je het contact maar uitlaat zodra de airbag er niet inzit
ik zal als ik jou was even via de bmw dealer de optie lijst achterhalen en dan weet je zeker of die optie er op zit
als je het chasis nummer aan de bmw dealer geeft kunnen ze precies zien welke optie's er op jou auto zitten en kunnen deze dan uitdraaien
en eventueel een foto voor verdere info hoe het stuur eventueel los gehaald moet worden
groetjes en succes
het is wel mogelijk maar de prijs is uiteraard beduidend meer als de optie er niet op zit
of dat het alleen een stuur wordt met bediening
achter het stuur zitten twee torx boutjes t20 of t25 dan kan je de airbag unit eruit halen mits we over het goede stuur praten je hebt ze namelijk ook met twee klemmen die met een torx schroeven draaier in kan drukken en de airbag unit zo naar voren komt
ik heb echter nog nooit een accu pool eraf gehaald en ook nog nooit een airbag laten ploffen echter zorg er wel voor dat het contact uit is
contact uit is voldoende je hebt dan ook geen airbag storing mits je het contact maar uitlaat zodra de airbag er niet inzit
ik zal als ik jou was even via de bmw dealer de optie lijst achterhalen en dan weet je zeker of die optie er op zit
als je het chasis nummer aan de bmw dealer geeft kunnen ze precies zien welke optie's er op jou auto zitten en kunnen deze dan uitdraaien
en eventueel een foto voor verdere info hoe het stuur eventueel los gehaald moet worden
groetjes en succes