BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

E46 radio cd kapot?

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
bprijs
Neutraal

E46 radio cd kapot?

Post by bprijs »

Hallo iedereen

Ik heb een probleem met mijn radio cd.
Voor een tijdje geleden heeft mijn accu het begeven.
Mijn vader heeft me toen geholpen met het starten via zo'n start hulp apparaat.
Het probleem is echter dat hij toen de + en de - verkeerd heeft aangesloten.
En je raadt het al dat vond mijn radio niet fijn.
Ik heb de radio er uit gehaald en hem aangesloten op een voeding die ik hier thuis heb.
Tot mijn verbazing ging het rode ledje knipperen zoals hij normaal ook doet als de auto uit staat.
Als ik de volume knop in druk dan gaat het display aan en komt er disabled in het display te staan.
Ik dacht zou ik nu geluk hebben? ik heb hem dus weer aangesloten in mijn auto maar toen geen rood ledje dat
knipperde.
Ik heb de kabels doorgemeten er zijn twee kabels in de auto die continue 12 volt hebben en 1 die alleen spanning krijgt als je de sleutel op contact zet.
Dit lijken mij goede omstandigheden om de radio aan te krijgen maar hij gaat niet aan.
Het gekke is ik sluit de radio op mijn regelbare voeding op de zelfde pinnetjes als waar ik de spanning in de auto
meet.
Maar in de auto doet hij niets maar op de voeding krijg ik disabled in het display te staan.
En als laatste de zekering van mij radio is niet stuk want zoals ik al zei er zijn 3 kabels waar gewoon 12 volt op staat.

Wie kent dit probleem en heeft misschien een oplossing voor mij.
Alvast hartelijk dank.

Groet Branko

Mickroz
Website Beheerder
Website Beheerder
Type Auto: Volvo V60 D2 Ocean Race

Re: E46 radio cd kapot?

Post by Mickroz »

Even verplaatst
Forumer (n). 1) One who runs a forum or is an active member of one or more web forums.
[ external image ]

D@NNY
3e Versnelling
Type Auto: E-36 316i coupé 1997

Post by D@NNY »

Raar, want als je radio dit niet fijn vindt (begrijpelijk) zou dus gewoon alleen de zekering eruit moeten springen, en na vervanging van de zekering zou de radio het gewoon weer moeten doen.
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

Topic Author
bprijs
Neutraal

Post by bprijs »

Meestal gaat de zekering er uit als er sluiting word gemaakt, niet als je het verkeerd om aansluit.
De radio zekering is in ieder geval nog heel, zowel in de radio zelf als in het zekering kastje.
Is er misschien nog een andere zekering die er voor zorgt dat de radio niet werkt.

Iemand een oplossing voor mij?
Locked

Return to “Archief”