BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

3-er stelt zich voor....

Nieuw Hier? dan kan je je hier voorstellen.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
3-er
Neutraal

3-er stelt zich voor....

Post by 3-er »

Beste Forum leden/BMW liefhebbers,

Ik ben, alszijnde 33-jarige man uit Noord-Holland, sinds kort de trotse eigenaar van een 325tds touring uit '97. De auto is in '02 op NL kenteken gezet, maar is wel altijd v/e NL eigenaar geweest en in NL in onderhoud geweest.
Ik dacht altijd dat BMW niet binnen mijn budget viel, maar kwam voor het eerst in aanraking met BMW toen ik er bij toeval een binnen budget tegenkwam bij autobedrijf Duivenvoorde in Noordwijkerhout. Na een testrit (318i touring uit '97) was ik verkocht en ben ik verder gaan struinen voor een BMW, want deze was okee, maar was hem net niet (gevoelsmatig). Bij toeval kwam ik bij mijn 'nieuwe' liefde terecht. Echter bleek, nadat ik hem gekocht had, dat er een paar dingetjes gedaan moesten worden :cry:

Te weten:
- Retourslangetjes lekken (brandstoflekkage)
- Rechterachterband heeft maar 2 mm. profiel (profiel rondom was ook niet echt heel super)
- Remschijven voor zijn te dun
- Achterblokken zijn minimaal
- Intercooler moet afgetapt worden omdat deze olie lekt
- Radiateur, intercooler en condenser schoonspuiten omdat ze vervuild zijn
- Het oliedruklampje op het dashboard doet het niet (kan een lampje zijn, maar ook de sensor)
- Brandstofpomp moet nogmaals worden nagekeken/afgesteld (lekte, is gereviceerd, maar 't starten is regelmatig niet optimaal)
- Lampje rechter knipperlicht in het dashboard doet 't niet

Wordt morgen, 19/2, uitgelijnd en dat zal ook weer wat schelen. Loopt niet helemaal lekker, maar niet overdreven.

Is het verstandig om eens langs te gaan bij BMW en vernoemde punten door hen te laten doen en hem gelijk na te laten kijken? Of kan een gemiddelde garage dit ook? Ben zelf nl. ZEER onhandig! :oops:

Ik ben nieuwsgierig naar jullie reactie. Ik zal met veel plezier kennis nemen van alle BMW wetenswaardigheden, nieuwtjes etc. die te vinden zijn op dit forum. Vrees dat er weer een 'BMW hart' is gaan kloppen!! :lol:

Gr.,
3-er

Mickroz
Website Beheerder
Website Beheerder
Type Auto: Volvo V60 D2 Ocean Race

Re: 3-er stelt zich voor....

Post by Mickroz »

welkom hier!
Forumer (n). 1) One who runs a forum or is an active member of one or more web forums.
[ external image ]

Anke
Neutraal

Post by Anke »

Welkom, ben er zelf nog niet zo lang, maar ben nu al verslaafd. Wat betreft je vraag over de garage kan ik je niet helpen. Mijn man is monteur, dus ik hoef eigenlijk maar zelden naar de garage met de BMW. Veel plezier hier!
Twitter jij ook?? Zoek me op; Anke82!!

D@NNY
3e Versnelling
Type Auto: E-36 316i coupé 1997

Post by D@NNY »

Welkom hier, Ik zou eerst even rondkijken bij andere gargages alvorens je portomonee te legen bij de BMW dealer, want dan valt de auto ineens niet meer zo binnen je budget :lol: ;)
Voor het remmenverhaal wel de originele BMW onderdelen nemen, anders krijg je weer slechte schijven die kromtrekken enz. (ala Kwik-Fit kwaliteit).
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

Topic Author
3-er
Neutraal

Post by 3-er »

Dank jullie wel. Voel me nu al welkom! :D Tja, da's handig zo'n man! Zal eens kijken of ik mijn vrouw op een cursus monteur kan krijgen/sturen... :lol:

Gowiththeflow
Neutraal

Post by Gowiththeflow »

Hey welkom!

Ik ben zelf ook pas net hier: toevallig ook omdat ik net een E36 Touring heb aangeschaft (vrijdag jl.)...wel de 318i die bij jou gevoelsmatig niet helemaal okay voelde trouwens :D :D ! Hier nog niets vreemds gemerkt, maar troost je met de gedachte dat de auto's al die investeringen waard zijn he...

Succes & veel plezier hier!
E36 318i Touring Montreal Blau Metallic

HU: Alpine CDA-9835R
Compo-amp: Xetec P4 Evo
Mid: Xetec G6
Tweeter: Xetec T28
Sub-amp: Xetec G1200
Sub: Phase Evolution Aliante Neo 12

Anke
Neutraal

Post by Anke »

3-er wrote:Tja, da's handig zo'n man! Zal eens kijken of ik mijn vrouw op een cursus monteur kan krijgen/sturen... :lol:
Ik heb medelijden met je vrouw. :mrgreen:
Twitter jij ook?? Zoek me op; Anke82!!

Topic Author
3-er
Neutraal

Post by 3-er »

Zal 't doorgeven! ;) Leuk dat je het er even inwrijft!! :shock: :D :lol: Zocht net 't woord onhandig op in de dikke Van Dale.... En, wat denk je??? Mijn naam stond erachter!! :lol: :shock: :ja:

Misschien dat mijn zoontje van 6 en/of mijn dochtertje van 2 WEL handig zijn/worden/is/wordt!! :D

Maar ik neem de opmerking van GoWithTheFlow ter harte! Het zal de investering dubbel en dwars waard worden!!
Post Reply

Return to “Stel je even voor”