Ik ben, alszijnde 33-jarige man uit Noord-Holland, sinds kort de trotse eigenaar van een 325tds touring uit '97. De auto is in '02 op NL kenteken gezet, maar is wel altijd v/e NL eigenaar geweest en in NL in onderhoud geweest.
Ik dacht altijd dat BMW niet binnen mijn budget viel, maar kwam voor het eerst in aanraking met BMW toen ik er bij toeval een binnen budget tegenkwam bij autobedrijf Duivenvoorde in Noordwijkerhout. Na een testrit (318i touring uit '97) was ik verkocht en ben ik verder gaan struinen voor een BMW, want deze was okee, maar was hem net niet (gevoelsmatig). Bij toeval kwam ik bij mijn 'nieuwe' liefde terecht. Echter bleek, nadat ik hem gekocht had, dat er een paar dingetjes gedaan moesten worden
Te weten:
- Retourslangetjes lekken (brandstoflekkage)
- Rechterachterband heeft maar 2 mm. profiel (profiel rondom was ook niet echt heel super)
- Remschijven voor zijn te dun
- Achterblokken zijn minimaal
- Intercooler moet afgetapt worden omdat deze olie lekt
- Radiateur, intercooler en condenser schoonspuiten omdat ze vervuild zijn
- Het oliedruklampje op het dashboard doet het niet (kan een lampje zijn, maar ook de sensor)
- Brandstofpomp moet nogmaals worden nagekeken/afgesteld (lekte, is gereviceerd, maar 't starten is regelmatig niet optimaal)
- Lampje rechter knipperlicht in het dashboard doet 't niet
Wordt morgen, 19/2, uitgelijnd en dat zal ook weer wat schelen. Loopt niet helemaal lekker, maar niet overdreven.
Is het verstandig om eens langs te gaan bij BMW en vernoemde punten door hen te laten doen en hem gelijk na te laten kijken? Of kan een gemiddelde garage dit ook? Ben zelf nl. ZEER onhandig!
Ik ben nieuwsgierig naar jullie reactie. Ik zal met veel plezier kennis nemen van alle BMW wetenswaardigheden, nieuwtjes etc. die te vinden zijn op dit forum. Vrees dat er weer een 'BMW hart' is gaan kloppen!!
Gr.,
3-er