BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Wat is de beste keuze om omhoog te klimmen
Moderator: Moderator Team
Wat is de beste keuze om omhoog te klimmen
Hallo,
Op het moment ben ik in het bezit van een E36 316i coupé uit '94.
Het is mijn eerste auto, en ben er opzich zeer tevreden mee, hij rijdt perfect.
Enige minpuntje so far is dat de auto toch al een 258.000 heeft gelopen nu.
Mijn vraag is dus ook, wat is de beste opvolg auto, de volgende stap zeg maar.
Ik had het advies gekregen steeds de auto in te ruilen op een iets jongere met bijbetaling.
Om van een E36 naar een E46 te gaan lijkt me een hele grote overbrugging.
Dus ik zou graag willen weten:
Type - Uitvoering - gemiddelde prijs.
Op het moment ben ik in het bezit van een E36 316i coupé uit '94.
Het is mijn eerste auto, en ben er opzich zeer tevreden mee, hij rijdt perfect.
Enige minpuntje so far is dat de auto toch al een 258.000 heeft gelopen nu.
Mijn vraag is dus ook, wat is de beste opvolg auto, de volgende stap zeg maar.
Ik had het advies gekregen steeds de auto in te ruilen op een iets jongere met bijbetaling.
Om van een E36 naar een E46 te gaan lijkt me een hele grote overbrugging.
Dus ik zou graag willen weten:
Type - Uitvoering - gemiddelde prijs.
BMW E36 316i Coupé
Mercedes C180 Esprit Sedan
Re: Wat is de beste keuze om omhoog te klimmen
Dat is toch afhankelijk van wat jij wil. Wat voor budget heb je? Wat vind je belangrijk aan je volgende auto? etc etc.. Een logische opvolger zou in mijn ogen een e46 zijn. Of een e39. Of een nieuwere e36. Maar dit ligt er dus maar weer net aan wat jij belangrijk vind aan je volgende auto en wat die mag kosten.
-
D@NNY
- 3e Versnelling
- Type Auto: E-36 316i coupé 1997
De eerste serie E-46 dateert ook alweer van 1998 hoor...Dus die opstap is opzich niet meer zo groot.
Probleem alleen waar je tegen aan loopt momenteel, is de slechte tijd om een auto kwijt te raken, en de prijs die je terugkrijgt als je m al kwijt raakt.....De economische waarde is natuurlijk 0,0 van een auto uit 94' of 97'. Ik heb nu een E-36 316i uit 1997, en als ik zie wat ik ervoor krijg, (ook particulier) denk ik dat ik hem zelf maar lekker helemaal op rij. Je moet het dus even niet hebben van de waarde van je eigen auto, maar meer van wat je gespaard hebt. Iets bijleggen is verleden tijd, het is nu sparen, en wat je voor je eigen auto terug krijgt is mooi meegenomen.
Staar je niet blind op km. standen. ik ken BMW's van nog geen 3 jaar oud die hetzelfde hebben gelopen.
De rest is moeilijk te beantwoorden, ik ken je budget, je smaak, en je behoefte niet.
Kijk eerst eens wat je te besteden hebt, en ga dan kijken wat er bij dat budget past, zoals bijv. een kale 316i uit 1999, of een volledig aangeklede 325i uit 1996.
Probleem alleen waar je tegen aan loopt momenteel, is de slechte tijd om een auto kwijt te raken, en de prijs die je terugkrijgt als je m al kwijt raakt.....De economische waarde is natuurlijk 0,0 van een auto uit 94' of 97'. Ik heb nu een E-36 316i uit 1997, en als ik zie wat ik ervoor krijg, (ook particulier) denk ik dat ik hem zelf maar lekker helemaal op rij. Je moet het dus even niet hebben van de waarde van je eigen auto, maar meer van wat je gespaard hebt. Iets bijleggen is verleden tijd, het is nu sparen, en wat je voor je eigen auto terug krijgt is mooi meegenomen.
Staar je niet blind op km. standen. ik ken BMW's van nog geen 3 jaar oud die hetzelfde hebben gelopen.
De rest is moeilijk te beantwoorden, ik ken je budget, je smaak, en je behoefte niet.
Kijk eerst eens wat je te besteden hebt, en ga dan kijken wat er bij dat budget past, zoals bijv. een kale 316i uit 1999, of een volledig aangeklede 325i uit 1996.
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.
-
Nick B
Waarom is dat een minpunt? Ik ken iemand die had een 325i met 270.000+ op de teller,die heeft hij verkocht om andere redenen dan de km-stand. Toch heeft hij er spijt van dat hij die auto verkocht heeft.glasya wrote:Enige minpuntje so far is dat de auto toch al een 258.000 heeft gelopen nu.
Zolang de auto geen mankemente vertoont hoeft een km-stand toch geen reden te zijn om verder te gaan kijken? Rij hem gewoon lekker op,of tot er een reparatie aan moet gebeuren wat de auto eigenlijk niet meer waard is,ga dan kijken voor een nieuwe....
Ja het is ook niet zo dat ik meteen wil inruilen hoor haha, maar was gewoon nieuwsgierig wat de beste manier is om een beetje richting de nieuwere auto's te kruipen zeg maar.
de droom is natuurlijk een e46 m3, maar dat kan ik nu gewoon onmogelijk opbrengen.
eind juni kan ik fulltime aan het werk, dus dan kan ik echt een beetje gaan sparen zeg maar.
de droom is natuurlijk een e46 m3, maar dat kan ik nu gewoon onmogelijk opbrengen.
eind juni kan ik fulltime aan het werk, dus dan kan ik echt een beetje gaan sparen zeg maar.
BMW E36 316i Coupé
-
325i
- 4e Versnelling
- Type Auto: E36 320i Sedan
Een 325i is wel wat anders dan een 316i
260dkm bij een 4pitter krab ik me achter de oren als ik ene zou moeten kopen
Terwijl mijn ex 325i (waar nick het over heeft)ik nog rustig 100dkm toe zou vertrouwen en dat na 273dkm en 150rondjes nurburgring
Maar 258dkm is niet niks en ik denk dat menige Opel of VW die kilometers niet eens haalt zonder koprevisie.
Onderblokken kunnen gemiddeld bij goed gebruik denk ik wel 500dkm aan alleen er is meer dan alleen een onderblok wat slijt.
Bij echt heel goed onderhoud altijd netjes z`n beurten en fatsoendelijk rijgedrag kan je denk ik wel 350dkm halen met een 4cyl bmw maar dat zijn er maar weinige die dat halen zonder revisie
260dkm bij een 4pitter krab ik me achter de oren als ik ene zou moeten kopen
Terwijl mijn ex 325i (waar nick het over heeft)ik nog rustig 100dkm toe zou vertrouwen en dat na 273dkm en 150rondjes nurburgring
Maar 258dkm is niet niks en ik denk dat menige Opel of VW die kilometers niet eens haalt zonder koprevisie.
Onderblokken kunnen gemiddeld bij goed gebruik denk ik wel 500dkm aan alleen er is meer dan alleen een onderblok wat slijt.
Bij echt heel goed onderhoud altijd netjes z`n beurten en fatsoendelijk rijgedrag kan je denk ik wel 350dkm halen met een 4cyl bmw maar dat zijn er maar weinige die dat halen zonder revisie
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
-
325i
- 4e Versnelling
- Type Auto: E36 320i Sedan
Als opvolger zou ik zoeken naar een jongere nettere E36 met stukken minder kilometers en misschien iets meer motor inhoud voor wat meer rijgenot.
Ik heb het niet zo op de kwaliteit van de E46
Ik heb het niet zo op de kwaliteit van de E46
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
hij heeft inderdaad altijd netjes zijn beurten gehad, en ik heb hem ook gekocht van een liefhebber (die heeft hem ook verkocht omdat hij dus een e46 m3 had gekocht) dus hij is daar ook goed onderhouden.
Zelf poets ik de auto ook regelmatig, trek niet hard op etc.
En onder de motorkap ziet het er ook nog netjes en schoon uit.
Dus ik denk dat hij inderdaad nog wel wat km kan maken
Zelf poets ik de auto ook regelmatig, trek niet hard op etc.
En onder de motorkap ziet het er ook nog netjes en schoon uit.
Dus ik denk dat hij inderdaad nog wel wat km kan maken
BMW E36 316i Coupé
-
nicolay
- 3e Versnelling
- Type Auto: E36 318i M43 Touring M 1998
mijn 316i uit '97 heeft 242k op de teller en die voelt in ieder opzicht als nieuw aan. De 316i is juist vrijwel onverwoestbaar, het zou voor mij geen enkel punt zijn waarop ik de auto zou laten staan. Want omdat anderen dat wel doen, betaal je wel gewoon minder dan eentje met 150k op de teller. Goed onderhoud is natuurlijk wel belangrijk.
Verder is het zo dat de financiele crisis het inderdaad een heel klein beetje moeilijker maakt om een auto te verkopen, maar dat geldt ook voor de verkoper van je nieuwe auto en omdat jij een stapje hoger wil, ga je nu dus juist een goede deal maken. Je levert minder in op jouw auto dan dat bv. duurdere e46's op dit moment aan het dalen zijn.
BTW, ik zou ook veel liever gaan voor een mooie, late liefhebbers E36 dan een E46, maar dat is een persoonlijke keuze (ik vind de e36 een veel mooiere en uitgesprokenere auto). Op een echt strakke E36 coupe zul je nauwelijks nog afschrijving hebben, misschien zelfs waardestijging, en dat kan van een e46 nog niet gezegd worden. e46 rijdt wel erg goed vind ik.
Good luck!
Verder is het zo dat de financiele crisis het inderdaad een heel klein beetje moeilijker maakt om een auto te verkopen, maar dat geldt ook voor de verkoper van je nieuwe auto en omdat jij een stapje hoger wil, ga je nu dus juist een goede deal maken. Je levert minder in op jouw auto dan dat bv. duurdere e46's op dit moment aan het dalen zijn.
BTW, ik zou ook veel liever gaan voor een mooie, late liefhebbers E36 dan een E46, maar dat is een persoonlijke keuze (ik vind de e36 een veel mooiere en uitgesprokenere auto). Op een echt strakke E36 coupe zul je nauwelijks nog afschrijving hebben, misschien zelfs waardestijging, en dat kan van een e46 nog niet gezegd worden. e46 rijdt wel erg goed vind ik.
Good luck!
318i M43 touring 1998, M-uitgevoerd.
E36 6-cilinder zou een leuk stapje omhoog zijn.
E46 vind ik meteen een te grote stap.
E46 vind ik meteen een te grote stap.