BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Waarde 528 1976
Moderator: Moderator Team
Waarde 528 1976
Beste,
Mijn broer heeft een nette 528 van 1976 op LPG. De kleur is lichtblauw, er liggen mooie lichtmetalen velgen onder en hij is netjes onderhouden, swinters in de stalling en op tijd onderhoud. Hij overweegt deze te verkopen maar heeft eigenlijk geen idee wat voor prijskaartje er reeel aangehangen kan worden. Hij heeft wat rond gekeken maar er staat niet veel te koop dus vergelijken is lastig. Wie kan hier wat zinnigs over melden?
Thanks,
Rene
Mijn broer heeft een nette 528 van 1976 op LPG. De kleur is lichtblauw, er liggen mooie lichtmetalen velgen onder en hij is netjes onderhouden, swinters in de stalling en op tijd onderhoud. Hij overweegt deze te verkopen maar heeft eigenlijk geen idee wat voor prijskaartje er reeel aangehangen kan worden. Hij heeft wat rond gekeken maar er staat niet veel te koop dus vergelijken is lastig. Wie kan hier wat zinnigs over melden?
Thanks,
Rene
-
- 3e Versnelling
- Type Auto: E-36 316i coupé 1997
Re: Waarde 528 1976
Is het heel toevallig deze...? http://link.marktplaats.nl/256147537
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.
-
- 3e Versnelling
- Type Auto: E36 318i M43 Touring M 1998
Mocht dat hem zijn, dan is het echt een mooi ding.. Wel weer opmerkelijk dat Marktplaats denkt dat deze auto slechts 1 eigenaar heeft gehad (vanaf 2001 nog wel....)
Ik begrijp je probleem wel met prijsbepaling. Op dit forum zitten veel wijze mensen, maar het aantal oldtimer-bezitters is relatief laag, misschien zijn er ook andere (BMW-) oldtimerforums te vinden die je vraag beter en sneller kunnen beantwoorden.
Als het slechts een overweging is van je broer, dan moet hij zeker bedenken dat dit een slechte tijd is om auto's te verkopen. Ik zou niet verbaasd zijn als een jaartje wachten veel verschil maakt.
Succes!
Ik begrijp je probleem wel met prijsbepaling. Op dit forum zitten veel wijze mensen, maar het aantal oldtimer-bezitters is relatief laag, misschien zijn er ook andere (BMW-) oldtimerforums te vinden die je vraag beter en sneller kunnen beantwoorden.
Als het slechts een overweging is van je broer, dan moet hij zeker bedenken dat dit een slechte tijd is om auto's te verkopen. Ik zou niet verbaasd zijn als een jaartje wachten veel verschil maakt.
Succes!
318i M43 touring 1998, M-uitgevoerd.
Dit is een bijzonder nette 528 in ieder geval
Ik zou ook gezien de biedingen op deze auto ook de verkoop even uitstellen totdat het weer wat beter gaat met de economie, maar wie ben ik 

-
- 1e Versnelling
- Type Auto: BMW 530d E61
Jij bent BeekMW?
Anyway; mooie bak! Ik ben helaas geen prijs-van-een-auto-bepaal-deskundige, maar ik zou idd nog even wachten tot de zogenoemde crisis voorbij is. Het is niet een collectorsitem oid, maar er zijn vast wel mensen die hier wat centen voor neer willen leggen.
Anyway; mooie bak! Ik ben helaas geen prijs-van-een-auto-bepaal-deskundige, maar ik zou idd nog even wachten tot de zogenoemde crisis voorbij is. Het is niet een collectorsitem oid, maar er zijn vast wel mensen die hier wat centen voor neer willen leggen.
Save a tree, eat a beaver...
Save a tree, don't drive a beamer...
Mazda 626 --> Polo --> Alfa 147 --> BMW530d --> BMW 745i --> Alfa 156 --> BMW 530d
Save a tree, don't drive a beamer...
Mazda 626 --> Polo --> Alfa 147 --> BMW530d --> BMW 745i --> Alfa 156 --> BMW 530d
-
- 4e Versnelling
- Type Auto: 318i (E46)
Dat is een hele nette bmw. (als dat hem is)
Blijft ook een gevoelskwestie, je kunt hem laten taxeren. Wellicht dat de taxateur de auto op 7 tot 8 duizend taxeert. Echter met de huidige markt mag je blij zijn als je de helft krijgt.
Mijn advies, lekker blijven doorrijden, wordt alleen maar meer waard.
Blijft ook een gevoelskwestie, je kunt hem laten taxeren. Wellicht dat de taxateur de auto op 7 tot 8 duizend taxeert. Echter met de huidige markt mag je blij zijn als je de helft krijgt.
Mijn advies, lekker blijven doorrijden, wordt alleen maar meer waard.

Hey ja, dat is em inderdaad. Had nog niet doorgekregen dat ie em al online had gezet. Hij had inderdaad ook zoiets van 'we zien wel, hoef er niet perse vanaf' maar hij wil eigenlijk wel een cabrio omdat hij er toch alleen maar in het betere weerseizoen mee rijdt... In ieder geval bedankt voor de reacties, die zijn wel duidelijk. Het zal in deze toch wat rare tijden niet meevallen een oldie voor goed geld te verkopen, maar aan de andere kant; je hebt maar één liefhebber met geld nodig natuurlijk 
Thanks,
Rene ['97 523i Touring]

Thanks,
Rene ['97 523i Touring]
-
- 3e Versnelling
Dus toch.....Hahahaha ik doe m'n huiswerk goed....
Gezien de biedingen gaat het niet zo goed.. Ik zou de onderste 3 biedingen weghalen, en eventueel alleen die van 2000 laten staan, of zelf voor je broer een "fake" bod doen, waar ze dan overheen moeten bieden..
(Dit flik ik met m'n pa altijd, hij zet wat te koop, en ik bied erop in overleg met hem)
Het is een klote tijd, maar je hebt er idd. maar eentje nodig die het wel geeft

Gezien de biedingen gaat het niet zo goed.. Ik zou de onderste 3 biedingen weghalen, en eventueel alleen die van 2000 laten staan, of zelf voor je broer een "fake" bod doen, waar ze dan overheen moeten bieden..
(Dit flik ik met m'n pa altijd, hij zet wat te koop, en ik bied erop in overleg met hem)
Het is een klote tijd, maar je hebt er idd. maar eentje nodig die het wel geeft

-
- 4e Versnelling
- Type Auto: 318i (E46)
Mijn ervaring is dat bieders vaak niet serieus zijn. Ik heb al meerdere keren bieders gehad op een auto of motor op marktplaats. Als ik dan contact met ze opneem en zeg dat ik hun bod accepteer, hoor je er nooit meer iets van. 
Iemand die serieus is weet de waarde van de auto in te schatten en komt eerst kijken. Het merendeel op marktplaats zijn goudzoekers die willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

Iemand die serieus is weet de waarde van de auto in te schatten en komt eerst kijken. Het merendeel op marktplaats zijn goudzoekers die willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

-
- 3e Versnelling
- Type Auto: E36 318i M43 Touring M 1998
Helemaal mee eens. Ik vink tegenwoordig altijd aan dat ik biedingen niet accepteer, want ik geloof niet dat ik ooit wat zou verkopen aan iemand die onderaan de pagina 1 of ander raar bod plaatst. Iemand die interesse heeft reageert wel per mail of telefoon. Zelfs korte mails komen zelden van iemand die werkelijk interesse heeft.
Uit interesse heb ik een paar keer aan een bieder gevraagd waarom hij 1 vijfde biedt van mijn prijs waar ik nog bij vermeld heb dat het een vaste prijs is. Of hij dan echt denkt dat er een kansje is dat ik zeg:"Nou, ok, ik vraag dan wel 5000 euro, maar vooruit, je biedt 600 euro, weet je, kom hem maar ophalen voor 900." Ik vraag me namelijk serieus af wat zo iemand denkt. Maar ja, natuurlijk nooit antwoord gehad..
Anyway, m.i. zet je het vinkje
Uit interesse heb ik een paar keer aan een bieder gevraagd waarom hij 1 vijfde biedt van mijn prijs waar ik nog bij vermeld heb dat het een vaste prijs is. Of hij dan echt denkt dat er een kansje is dat ik zeg:"Nou, ok, ik vraag dan wel 5000 euro, maar vooruit, je biedt 600 euro, weet je, kom hem maar ophalen voor 900." Ik vraag me namelijk serieus af wat zo iemand denkt. Maar ja, natuurlijk nooit antwoord gehad..
Anyway, m.i. zet je het vinkje

318i M43 touring 1998, M-uitgevoerd.
-
- 3e Versnelling
Het systeem waar ik mee werk doet het prima
Zelf verkoop ik alles wat los en vast zit zeer snel op MP.
Gewoon een bekende een bod laten doen, dan kunnen ze er nooit onder bieden.
Verder is het gewoon een kwestie van geluk op dit soort sites.
Soms werkt "vaste prijs" en je biedingen uitzetten ook beter.
Voor auto's is het momenteel gewoon een erg slechte tijd.
De betreffende 528i, tja je kan m laten taxeren, maar het is maar net wat de gek ervoor geeft.

Gewoon een bekende een bod laten doen, dan kunnen ze er nooit onder bieden.
Verder is het gewoon een kwestie van geluk op dit soort sites.
Soms werkt "vaste prijs" en je biedingen uitzetten ook beter.
Voor auto's is het momenteel gewoon een erg slechte tijd.
De betreffende 528i, tja je kan m laten taxeren, maar het is maar net wat de gek ervoor geeft.
-
- Neutraal
- Type Auto: BMW E39 523i
Prijs lijkt me zeker niet verkeerd voor deze oldtimer. Oldtimers zijn in de regel wat meer aan de prijs dan een reguliere auto waarvoor nog wegenbelasting betaald moet worden. Mooie kar
Heb zelf op dit moment een 316 uit '78 te koop, ook een gave kar en de prijs is er ook naar. Ik zou zeker niet zakken.

Don´t live in the past or there will be no future, don´t live in the furure or you´ll have no today.
[ external image ]
BMW e39 523i Executive Biaritzblau
[ external image ]
BMW e39 523i Executive Biaritzblau