Ik heb net een 528i touring gekocht en omdat we zeer binnenkort een paar passen over moeten waar eigenlijk altijd sneeuw ligt. Ook meteen een setje wintervelgen en banden gekocht.
Nu viel het mij op dat de dikte van de "stalen" velg wat groot was, in relatie tot deze dikt komt het gewicht met een stalen velg niet overeen. Tevens zit er een mooi stickertje op voor de bandenman om vooral niet gebruik te maken van een hamer op de rand van de velg.
Waarom?
Ik heb het idee dat deze "stalen" velgen niet van staal zijn maar van aluminium. En ze zijn absoluut niet zwaar.
Heeft iemand hier meer info over of een losse velg in zijn hand gehad zodat ie het zeker weet.
Ik heb wat gegoogled maar kom alleen maar de standaard foto's en bijschrift stalen velg tegen.
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
"Stalen" bmw velgen zijn ook lichtmetaal?
Moderator: Moderator Team
-
sebasel
- 2e Versnelling
- Type Auto: e36M3 & e46 320d touring
Re: "Stalen" bmw velgen zijn ook lichtmetaal?
foto van de betreffende velg zou wel helpen aangezien bmw een ruime sortering heeft in velgen