Hallo,
Ik heb 6 mtx boxen in mijn bmw, deze worden aangestuurd door een sony headunit. Nu klinkt het echter voor geen meter. Mijn vriendin heeft in haar golf IV dezelfde boxen zitten alleen een andere headunit (wel van sony) en dat klinkt gewoon geweldig.
Heb er nog niks van subs of iets dergelijks inzitten.
Weet iemand hoe ik een lekker geluidje kan krijgen heb een budget van ongeveer 400 euro
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Klinkt voor geen meter
Moderator: Moderator Team
kzelf heb namelijk alle 6 de originele boxen
aangesloten op n jvc 4x50 watt head unit
1 magnat woofer
alles nettjes afgesteld en ik heb een heel lekker vol geluid
met een fijne lage bass ( fijn als je R&B luisterd
)
probeer idd es af te stellen want die bmw boxjes zijn zo slecht nog niet....
aangesloten op n jvc 4x50 watt head unit
1 magnat woofer
alles nettjes afgesteld en ik heb een heel lekker vol geluid
met een fijne lage bass ( fijn als je R&B luisterd

probeer idd es af te stellen want die bmw boxjes zijn zo slecht nog niet....
===========================
Ya Know.....
It Is What It Is
Ya Know.....
It Is What It Is
Golf IV is standaard in de deuren aangepast voor audio kwa demping (andere demping)
-
BMW heeft ook andere klankeigenschappen
-
Wat je zou kunnen proberen is een ndere HU maar ik denk niet dat het veel uit zal maken.
-
Verder zou ik al zeggen neem een ANDER merk HU, Sony maakt nou niet echt degelijke radio's.
Wij hebben diverse modellen getest en bleek dat ze nog niet 75% vn hun vermogen dat ze zouden moeten halen kunnen halen.
Daarnaast is die 50W een fabeltje.
Het is ongeveer 10W RMS en dat is TE WEINIG
-
Zet er eerst maar een versterker op en je ogen zullen openspringen.
Daarnaast is MTX een merk wat juist een zeer GOED merk is en veel vermogen heeft voor weinig geld.
Dus denk eerder dat het aan de demping en aan de Radio ligt dan aan de speakers.
-
Mike.
-
BMW heeft ook andere klankeigenschappen
-
Wat je zou kunnen proberen is een ndere HU maar ik denk niet dat het veel uit zal maken.
-
Verder zou ik al zeggen neem een ANDER merk HU, Sony maakt nou niet echt degelijke radio's.
Wij hebben diverse modellen getest en bleek dat ze nog niet 75% vn hun vermogen dat ze zouden moeten halen kunnen halen.
Daarnaast is die 50W een fabeltje.
Het is ongeveer 10W RMS en dat is TE WEINIG
-
Zet er eerst maar een versterker op en je ogen zullen openspringen.
Daarnaast is MTX een merk wat juist een zeer GOED merk is en veel vermogen heeft voor weinig geld.
Dus denk eerder dat het aan de demping en aan de Radio ligt dan aan de speakers.
-
Mike.
There's no place like the carseat...!!!
-
- Neutraal
-
- 1e Versnelling
een hu geeft gewoon te weinig vermogen.
ongeveer 4x 10 a 15 watt rms zoals al eerder vermeld is.
als je je radio te hard zet gaan je speakers ook heel snel naar de klote omdat de radio veel vervormd.
(bij 20 watt al 10% THD en das veel)
koop een versterker van 4X 60 watt rms ofzo en eventueel nog meer
voor een paar 100 euro heb je wel een goeie koop ook goede bekabeling en dan zal je audio een heel stuk harder gaan
(van 10 watt naar 60 watt rms is een grote stap)
ongeveer 4x 10 a 15 watt rms zoals al eerder vermeld is.
als je je radio te hard zet gaan je speakers ook heel snel naar de klote omdat de radio veel vervormd.
(bij 20 watt al 10% THD en das veel)
koop een versterker van 4X 60 watt rms ofzo en eventueel nog meer
voor een paar 100 euro heb je wel een goeie koop ook goede bekabeling en dan zal je audio een heel stuk harder gaan
(van 10 watt naar 60 watt rms is een grote stap)