BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

advies aankoop

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
ronald220870
Neutraal
Type Auto: nog geen BMW

advies aankoop

Post by ronald220870 »

Beste forummers,

Op zoek nar een bMW 5 touring, 525 of 530 d, zie ik heel wat voorbij komen. Hoge km standen, vaak teken de 300 k aan.
Heb gelezen dat dat op zich geen probleem hoeft te zijn. Is eeen 525 of 530 uit 2001 met 260.000 of meer op de teller voor 0ngeveer 8.500 te duur? Ik zie ook een leukere, zie link:
http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/5-serie/6809466

advies?
Groet,
ronald

325i
4e Versnelling
Type Auto: E36 320i Sedan

Re: advies aankoop

Post by 325i »

Als die goed onderhouden is mag het niet z`n punt zijn maar 8500euro voor ene van 9jaar oud met 350dkm op de teller is op zich wel geld.
De 3.0D zijn dan ook weer meer problemen mee dan de andere motoren van BMW bijv loslaten van een wormwiel waardoor totale motorschade wordt veroorzaakt.
Alleen lijkt het me wel als die na 350dkm nog niet is los gekomen dat het nooit gaat gebeuren.
Verder willen die motoren ook nog wel een turbo`s kapot hebben automaat bakken zijn ook nog eens vaak gaar na die kilometers enz enz.
Maargoed een proefrit zegt meer dan 1000 woorden en als de auto gewoon goed is en goed onderhouden is zal je niet echt veel zeik ermee krijgen het is en blijft natuurlijk een BMW ;)
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

anne
Neutraal
Type Auto: seat toledo

Post by anne »

ik ben me dus ook aan het orienteren op een E39 530d touring.
wat mij idd opvalt is de soms absurde prijzen die mensen durven te vragen vor auto's met 3 ton of meer op de klok.
en aangezien ik 50 tot 60k per jaar rijdt moet er gewoon minder dan 2 ton op staan.

mijn vragen waren dus idd wat geeft nu specifiek problemen bij de 525d en wat bij de 530d ?
wat zijn de verschillen tussen die motoren?

hoe gaat de automaat om met meer koppel dan de standaard motor?

zijn er behalve de motoren andere onderdelen die aandacht behoeven?
bijvoorbeeld airco, ophanging, aandrijving oid?

is me wel opgevallen dat als je in duitsland gaat zoeken je auto's vind rond de 150k voor soms minder dan 8000 euro
zolang de auto niet jonger is dan 2002 betaal je alleen rest bpm waardoor je erg leuk een uit duitsland kan halen.

Apae01
1e Versnelling

Post by Apae01 »

Diesels worden meestal gekocht door mensen die veel rijden. Dat betekent dus, dat je er op mag rekenen, dat de gemiddelde grotere diesel zeker zo'n 25-30000 km per jaar zal hebben gelopen, en dus kom je bij een tien jaar oude auto op een ton of drie uit.
Kijk ook uit bij het kopen in Duitsland: in tegenstelling tot bij ons bestaat er geen centrale kilometer-registratie zoals de NAP. De enige mogelijkheid om een kilomterestand daar redelijk te bewijzen is het "scheckheft" oftewel onderhoudsboekje. Als dat zorgvuldig is ingevuld en oevreenkomt met de werkelijke stand kan je er van uitgaan dat die stand klopt. Is het boekje de laatste drie, vier jaar niet meer gevuld, dan heb je er weinig tot niets aan, en kan de klok net zo goed een tonnetje teruggedraaid zijn.
Overigens kan een BMW behoorlijk goed tegen hoge kilomtrages, dus kan je ook de stand negeren en gewoon op conditie beoordelen.
Post Reply

Return to “1996 - 2003 (E39)”