Ik heb een 523i automaat uit '99 met 240.000 km op de klok. Sinds enige tijd hoor ik tijdens het rijden een zachte fluittoon. Beetje het geluid van een turbo, die er toch echt niet in zit. Het geluid is het hardst bij het optrekken en is direct weg bij "gas los", om vervolgens bij gas geven weer direct terug te komen. Bij extreem rustig optrekken komt het geluid niet naar voren. Wanneer de techniek warm is, is het geluid minder hard. De auto functioneert verder normaal. Geen raar schakelpatroon of slechte motorloop.
De garage kan niets vinden. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Fluittoon E39 523i
Moderator: Moderator Team
Re: Fluittoon E39 523i
vacuumslang? motorkap open en iemand de motor op toeren laten komen en te horen?
-
michael/mila
- Neutraal
- Type Auto: E65 735i
dat probleem heb ik ook bij mijn E65, lampje van emissiewaarde gaat branden en de motor fluit. 522,- afgerekend diverse slangen zijn vervangen (onnodig) de fluit is er nog steeds. Sinds zaterdag een nieuwe storing erbij lampje van de remmen gaan aan (Break Pads Down) en de level van benzine wordt niet juist aangegeven. Heeft iemand een idee? BMW dealer namelijk niet...
begin je eigen topic!!
over de e39:
carter vantilatieklep denk ik toch weer
draai de oliedop er eens af bij een draaiende motor als je een raar geluid hoort
is de klep kapot
over de e39:
carter vantilatieklep denk ik toch weer
draai de oliedop er eens af bij een draaiende motor als je een raar geluid hoort
is de klep kapot
Kan een 'aarde' probleem zijn van de dynamo...dit hoor je dan zacht 'fluiten' over je speakers...