BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Tuning 530D software of chip?

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
BMW_530d
Neutraal
Type Auto: 530D 2002

Tuning 530D software of chip?

Post by BMW_530d »

Geachte leden,

na de vele goede en weinig slechte verhalen gehoord te hebben wil ik dit graag met jullie delen :D

Ben een trotse bezitter van een erg mooie 530D uit 2002 special edition uitvoering. en wil graag van de 193 PK een chip of een software tunning willen op mijn motor vermogen.

hebben jullie tips sugesties om dit wel of niet te doen zo ja eventueel een betrouwbaar adres??

ik hoor het graag.

Gr. Kotev

Eulderink
Neutraal
Type Auto: 535 D 2005

Re: Tuning 530D software of chip?

Post by Eulderink »

Hallo,

Gewoon laten tunen, heb het met mijn 530D 2003 en 535D 2005 ook gedaan en kan niet anders zeggen dat het resultaat zeer goed merkbaar is. Schade door tuning zal niet gebeuren, dit kan ik 100% weten doordat ik met mijn bedrijf vele auto's tune en nimmer problemen heb gehoord van de klanten! Maar laat wel de software aanpassen en laat er nimmer een zogenaamde ''tuningbox'' inzetten, dit doordat deze boxen de computer gegevens ''wijsmaakt'' en dit kan echter wel tot problemen met uw computer veroorzaken!

Groet.

MAd
3e Versnelling
Type Auto: 525i Touring E39

Post by MAd »

hallo BMW vrienden,

laat uw auto altijd tunen door een goede tuner, gebruik nimmer de tune box, deze willen wel eens storingen geven.

Mijn ervaring heb ik destijds opgedaan met de tune boxen met mijn A6 1.9 TDI.

Voor Audi kan ik Pedro Hartog aanbevelen, deze werkt dus niet met deze box, en hij raad deze ook ten sterkste af.

voor een BMW tuner zult u dus even moeten zoeken via Google, of via de mede forum leden.

Een gedegen en goede tuning geeft echt geen schade aan uw motor, word zelfs iets zuiniger
De meesters die dit echt in hun vingers hebben, die tunen middels hun laptops of bouwen een goede chip voor u.

Maar de keuze ligt gewoon bij u zelf.

En de een neemt een tune box, de ander laat weer middels een programma tunen, dus keuzes voldoende.

Ik ga dus voor de echte kwaliteit als ik zou laten tunen.
ik vind dit bij mijn 525 i niet echt nodig, heeft voldoende power.

Met vriendelijke groet,

Ad

ArnoldC
1e Versnelling
Type Auto: 318 D Compact (E46)

Post by ArnoldC »

Je kunt inderdaad het beste voor een chiptuning gaan, ook wel OBD tuning genoemd. Sommige bedrijven tunen je auto op de vermogensbank, zodat die tuning het beste voor jouw auto is (hij wordt dan echt optimaal afgesteld) Geen enkele auto is identiek, dus de resultaten kunnen dan verschillend zijn, als er gewoon standaard software in geladen wordt. Ik weet dat Dynojet in Goes auto's tuned op de testbank. Hier heb je de link van hun website, met de prijzen er gelijk bij:

http://www.tovami.com/prijzen-autotesten.php

@ Ad, tunen heeft eigenlijk alleen zin bij turbomotoren, omdat d.m.v. tunen de turbodruk verhoogd wordt. Wil je bij bijv. de jouwe gaan tunen, dan moet je flinke aanpassingen gaan doen, zoals het monteren van een supercharger o.i.d.

Veel succes, en houd ons op de hoogte :ja:

MAd
3e Versnelling
Type Auto: 525i Touring E39

Post by MAd »

Hallo beste Arnold,

Nee, tunen is er bij mij niet echt bij, ik vind het vermogen van dit Beierse geweld meer dan voldoende.
Ik heb ook niet meer vermogen nodig, om de caravan te trekken.

We moeten tenslotte toch ook ergens tevreden mee zijn!

Anders had ik wel een M5 touring gekocht, en die zijn er ook al met ruim 1400 pk, dat is toch ook een watje met die pk's.
hahahahaha.

ik heb dat ding zien rijden, er is eigenlijk niet mee te rijden, een klein tikje op het rechtse pedaal, en hij gaat ongeloofelijk hard spinnen, ja, bij elke snelheid, of het nu bij de 90 km/h is of bij de 200 km/h.
Dit beierse geweld is dus te zien op Youtube, of Google eens BMW M5 1000 + pk.

Een massa witte rook onder de achterwielen vandaan, en slingeren, om daar maar over te zwijgen.
Stel je eens voor, een burn-out bij de snelheid van 200 km/h.
Daar heb je echt een 4x4 bij nodig, dus waarom niet een ix5 of een X5.

ik houd het dus maar bij de 525 i touring.

Scheelt enorm in de prenten denk ik!

Met vriendelijke groet,

Ad
Locked

Return to “Archief”