Hallo allemaal.
Ik ben hier nieuw op het forum. Ik heet Roy en kom uit Beuningen. Dat ligt bij Nijmegen.
Sinds anderhalve maand ben ik in het bezit van een E39 530D Touring uit 2002. Hiervoor altijd VW gereden dus BMW is eigenlijk nieuw voor me.
Ik heb het volgende probleem;
Gister middag de auto stil gezet maar een uur later was hij niet meer te starten. De startmotor ging goed rond maar hij sloeg niet aan. Na wat zoekwerk constateerden we een defecte brandstofpomp. Uitlezen wees ook op een te lage voordruk. Deze pomp heb ik vanochtend besteld en gelukkig was deze vroeg in de middag al binnen. Na wat knutselwerk zit deze er inmiddels in (rechter deel van de tank (bijrijderszijde) onder de vlotter).
De auto start nu beter dan van te voren, echter heb ik totaal geen motorvermogen. Bij het gas licht aanraken trekt hij op zich nog wel goed naar de 70 (harder nog niet geprobeerd) maar bij het dieper intrappen van het gas merk je gewoon dat hij wel wil maar het niet kan terwijl de auto voordat hij gister stil gezet werd nog perfect liep. Ik denk dat door de defecte opvoerpomp de lijnpomp ook een tik gehad heeft of ook gewoon versleten is. Ik heb deze gelijk meebesteld dus ik kan hem eventueel vervangen, maar anders gaat hij retour.
Kan iemand mijn vermoedens bevestigen?
Bedankt.
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
E39 530D heeft geen vermogen
Moderator: Moderator Team
-
- Neutraal
- Type Auto: E39 530D
-
- 1e Versnelling
- Type Auto: 318 D Compact (E46)
Re: E39 530D heeft geen vermogen
Ik begrijp dat je de brandstofpomp in de tank hebt vervangen. Bij een e39 zit links onder de auto ook nog een opvoerpompje, als deze slecht werkt heb je ook weinig trekkracht.
-
- Neutraal
- Type Auto: E39 530D
Hallo,
Bedankt voor je reactie.
Als ik je goed begrijp bedoel je de pomp waarvan ik lees dat deze zich ter hoogte van de bestuurdersstoel bevind? Deze heb ik inderdaad gelijk mee besteld dus ik zal deze er vanavond of morgen eens onder zetten. Hopelijk scheelt dat.
Het resultaat laat ik hier wel achter zodat in de toekomst iemand anders er ook wat aan heeft.
Bedankt.
Bedankt voor je reactie.
Als ik je goed begrijp bedoel je de pomp waarvan ik lees dat deze zich ter hoogte van de bestuurdersstoel bevind? Deze heb ik inderdaad gelijk mee besteld dus ik zal deze er vanavond of morgen eens onder zetten. Hopelijk scheelt dat.
Het resultaat laat ik hier wel achter zodat in de toekomst iemand anders er ook wat aan heeft.
Bedankt.
-
- Neutraal
- Type Auto: e39 530D business 2000
Heb hetzelfde gehad, pompje onder linkerstoel vernieuwen en ook je brandstoffilter plus de sensor bovenop filter. Dan is alls weer top. SUCCES
-
- Neutraal
- Type Auto: E36 325i cabrio 1994, E36 316i coupé 1998
Ik heb geloof ik hetzelfde probleem; geeft de boordcomputer dit als een foutmelding door? Dan laat ik 'm eerst uitlezen voordat ik dat pompje laat vervangen.