BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

motorkap openen

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
sparky157
Neutraal
Type Auto: bmw 520i e39

motorkap openen

Post by sparky157 »

Ik kan van mijn bmw e39 de motorkap niet meer openkrijgen.
als ik de hendel binenin de auto aantrek gebeurd er niets het hendeltje waarmee je dan normaal de kap kunt openen springt ook niet naar voren ik heb het vermoeden dat de kabel die de sloten moet openen defekt of te lang is geworden (uitgerekt?)

heeft iemand een tip hoe ik hem toch kan openen omn dit te contorleren.

alvast bedankt Hans

MAd
3e Versnelling
Type Auto: 525i Touring E39

Re: motorkap openen

Post by MAd »

Hallo beste Hans,

Is het niet zo, dat de kap wel open is, maar niet omhoog gedrukt word door de veer.

Even aan de motorkap tillen anders.

Werkt dit niet, dan is er een kans dat de kabel of los is of uitgerekt, maar dan is de kans op breuk aanwezig.

Dan word het even priegelen om de kap te openen.

Je zou kunnen proberen de nier er uit te halen, doe dit wel voorzichtig, dan heb je kans als dat gelukt is om de kap open te trekken met een dikkere staaldraad, bij het trekken anders even op de kap lichte druk uit te ofenen, dat kan je trouwens ook nog proberen om de kap nu op de normale manier te openen, misschien klemt hij wat.

Anders zit er niet veel anders op, dan naar de dealer te gaan, mocht het niet lukken, of dat je bang bent wat te beschadigen.

Met vriendelijke groet,

Ad

pegro
1e Versnelling
Type Auto: e36

Post by pegro »

hoe haal je die nier er uit,zonder kaput te maken?

Hookoha
Neutraal
Type Auto: BMW 525 TDS

Post by Hookoha »

Staat er nog spanning op de hendel zelf? Of voelt deze heel erg los?

Indien je er geen spanning op voelt kan het zijn dat de kabel die aan de hendel zit is losgesprongen. Je kan dan het hendeltje met een eenvoudige schroef losdraaien, en eventueel met behulp van een tang als je het kabeltje nog gevonden krijgt een ruk geven aan de kabel en kijken of hij dan wel open gaat.

Je kan dan eventueel de defecte kabel zelf weer vervangen als je hem open krijgt.

Success!

xifiz
Neutraal

Post by xifiz »

Ik zou het hendelkapje even loshalen in de auto en even kijken of de kabel daadwerkelijk gebroken is.
Zoniet dan kan je met een tang de motorkap nog opentrekken aan de kabel.
Is hij wel afgebroken dan moet je kijken hoe je de kabel verder moet opsporen.
Heb hier alvast een begin:

Achter het kapje van de handel zit de kabel natuurlijk aangesloten, daar kan je even kijken.
Als hij daar al is gebroken haal je de kap boven je pedalen ook weg, hier zit een plastic tussenstuk die de kabel verbind met de volgende kabel.
Het kan best zijn dat het plastic verbindingstuk boven de pedalen het heeft begeven.
Mocht dit alles niet helpen dan moet je toch de nier verwijderen die bijna gegarandeerd gaat breken.
Succes
Post Reply

Return to “1996 - 2003 (E39)”