BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

735 hapert bij lage toeren/stationair

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
ravdlinde
Neutraal
Type Auto: BMW IX3

735 hapert bij lage toeren/stationair

Post by ravdlinde »

Hallo,

Mijn 735i (E38 uit 1998) loopt stationair en bij lage toeren niet altijd even mooi. Met de rem erop staat hij bij het stoplicht dan helemaal te schudden en ook bij het optrekken loopt hij niet echt goed. Bij hogere toeren lost het probleem zich weer op. Ook doet het probleem zich minder vaak voor wanneer de motor warm is.

Het lijkt wel of er 1 cilinder niet mee doet ofzo. Heeft iemand van jullie dit probleem ook wel eens ervaren of weet iemand wat dit kan zijn?

Alvast bedankt voor de reactie

Groet

Remco

328iHIOB
1e Versnelling

Re: 735 hapert bij lage toeren/stationair

Post by 328iHIOB »

Hey Remco,

Ik zal beginnen met de luchtslangen eens te controleren op scheuren en lekkage's.

Wat doet de motor als je de olie dop voorzichtig iets omhoog haalt en krijg je de dop er makkelijk af of wordt die extreem vacuum gezogen.

Het lijkt op valse lucht (lucht die wel de motor inkomt echter niet gemeten wordt door de luchtmassa meter)

Groetjes Jeffrey

ArnoldC
1e Versnelling
Type Auto: 318 D Compact (E46)

Post by ArnoldC »

Of een bobine die het niet helemaal lekker meer doet, laat de auto ff uitlezen!
Gr arnold

328iHIOB
1e Versnelling

Post by 328iHIOB »

Je kan de luchtslangen natuurlijk eerst even controleren scheelt je weer uitlees kosten.

Dat zijn dingen die je van te voren kan controleren zoals carterventilatie en dergelijke is dit in orde dan kan je gaan uitlezen toch zonde als je voor uitlezen betaalt en er zit een grote scheur in een aanzuigslang.

Topic Author
ravdlinde
Neutraal
Type Auto: BMW IX3

Post by ravdlinde »

dank voor de reacties. Ik zal het eens controleren

mrdento
Neutraal
Type Auto: BMW 740 I EXE E38

Post by mrdento »

Goede middag, mijn 740I E38, had hetzelfde euvel, ook bij volgasgeven kwam er dan een rookpluim uit de uitlaat.
Bleek het membraan van de carterontluchting te zijn, bij mij helemaal aan de achterkant van het blok. Membraan vervangen, en alle klachten waren over.
Normaal is dat een membraan zo 150.000 km meegaat. Test is om je oliepeilstok eruit te halen, motor laten draaien, en als dan je dan je vinger op de peilstok opening houdt, zuigt dat vaccum.

Succes met het zoeken !
Locked

Return to “Archief”