Hallo allemaal,
ik wil graag een BMW serie 3 kopen maar ik hoor dat ze het geld niet waard zijn.
Dus graag zou ik van de BMW-kenners willen weten of het klopt, en waarbij ik moet letten als ik een BMW haal.
Het word overigens mijn 1e auto, en mijn budged is ~1800/1900. Zou ik voor zo'n bedrag een goede auto kunnen kopen?
Alvast bedankt.
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Aanschaf BWM, waar op letten?
Moderator: Moderator Team
Re: Aanschaf BWM, waar op letten?
Waarom zouden ze het geld niet waard zijn???
Tuurlijk heb je een hoop zooi, zeker in die prijsklasse.
Je moet geen 325i ofzo willen kopen voor die centen maar eerder naar een 316i of 318i. Kijk ook eens naar een Compact.
Binnen jou budget moet heus wel wat leuks te vinden zijn in een redelijke staat.
Er kan altijd wel wat kapot gaan. Hou daar rekening mee.
Onderdelen zijn gelukkig niet al te duur als je naar de automatarialenzaak gaat.
Al is het bij de dealer ook vaak wel te betalen hoor.
Tuurlijk heb je een hoop zooi, zeker in die prijsklasse.
Je moet geen 325i ofzo willen kopen voor die centen maar eerder naar een 316i of 318i. Kijk ook eens naar een Compact.
Binnen jou budget moet heus wel wat leuks te vinden zijn in een redelijke staat.
Er kan altijd wel wat kapot gaan. Hou daar rekening mee.
Onderdelen zijn gelukkig niet al te duur als je naar de automatarialenzaak gaat.
Al is het bij de dealer ook vaak wel te betalen hoor.
Echte mannen rijden RWD!!
Re: Aanschaf BWM, waar op letten?
Bij een wat oudere auto is het altijd belangrijk dat je op de standaard dingen let. Accu, uitlaat en banden zijn onderdelen die door slijtage veelal aan vervanging toe zijn. Zwakte bod van de E36 zijn de draagarmen. let bij een testrit goed op of er geen trillingen in het stuur zitten, speling op de fuseekogel is APK afkeur.
Motorisch zijn het goede auto´s let op of die in een keer start en of je geen rare tikkende geluiden hoort.
Onderhoudshistorie is belangrijk het liefst met facturen en alles er bij.
Motorisch zijn het goede auto´s let op of die in een keer start en of je geen rare tikkende geluiden hoort.
Onderhoudshistorie is belangrijk het liefst met facturen en alles er bij.