Hoi forummers,
Ik kan aan een bovengenoemd voertuig komen. Verder goed onderhouden met 300.000 km op de teller. Het is een handbak. De eigenaar weet er zelf niet veel van en kan geen zwakke punten noemen. Tja.
Hebben jullie tips en tricks waar op te letten bij aanschaf? En wat zou er op termijn als zwak punt naar boven kunnen komen?
Ik weet het, best algemene vragen maar ik zou graag willen weten wat de kenners te melden hebben.
Dank alvast!
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
waar op te letten bij een 525 tds uit '99?
Moderator: Moderator Team
Re: waar op te letten bij een 525 tds uit '99?
waarom een 525 tds uit dat jaar? voor t zelfde geld koop je ook een 530d van dat jaar... stukkie vlotter en zuiniger...
Re: waar op te letten bij een 525 tds uit '99?
Ik heb er vele jaren geleden een gehad. Als je niet schrikt van behoorlijk wat olie verbruik kan er weinig aan de hand zijn maar inderdaad je kunt een tds niet vergelijken met een d.
Reageert traag op het gas en veel meer herrie binnen.
Reageert traag op het gas en veel meer herrie binnen.
Re: waar op te letten bij een 525 tds uit '99?
Oh ja, let op de ABS-sensors, die willen nog wel eens kaduuk gaan, kost je snel een 300 Euro per stuk als ik me goed herinner.
Re: waar op te letten bij een 525 tds uit '99?
Bedankt voor de reacties! Het betreft een auto waar ik tegenaan ben gelopen. Ik was niet specifiek op zoek naar dit model maar het zou mij niet slecht uitkomen. Ik probeer in te schatten wat ik kan verwachten. Al is dat natuurlijk moeilijk bij een dergelijk oude auto.
-
- Neutraal
- Posts: 11
- Joined: 06 Jun 2010 01:53
- Type Auto: E36 325i cabrio 1994, E36 316i coupé 1998
- Location: Woudrichem
- Age: 67
- Contact:
Re: waar op te letten bij een 525 tds uit '99?
Ik weet niet of het nog actueel is, maar ik heb twee keer een 525TDS gehad en mijn zus rijdt er nu in. Zwakke punten zijn - in mijn ervaring - de brandstofpomp, versnellingsbak (is volgens mij de veelgebruikte ZF5HP18), water bij de rembekrachtiger (alle E39's overigens) en de motor is over het algemeen gevoelig voor (te) hard en (te) wild rijden. Uiteraard zullen er anderen zijn met andere ervaringen, maar ik heb bij mijn auto's gemerkt dat je ze heel "makkelijk" echt kapot rijdt. Zoals boven al aangehaald: een 530D is vele malen sneller, sterker en - uiteindelijk - zuiniger. Maar ook die krijg je kapot, als je echt wilt.
Re: waar op te letten bij een 525 tds uit '99?
Hoi coach,
Alsnog dank voor je reactie. Ik heb de auto naar een BMW specialist gebracht (Hans Kous in Nijkerkerveen) en die had het ook meteen over onder water staande rembekrachtigers. Ik vond het frappant. Alles is schoongemaakt en water kan er mooi uitlopen. Verder rij ik er wel rustig mee hoor. Hij wordt sowieso lawaaiig (dreunerig) op hogere toeren. Ik probeer een inschatting te maken van de duurzaamheid ( is lastig bij een oude auto natuurlijk). Verder bevalt hij erg goed, start makkelijk en draait mooi. Alleen is hij niet heel zuinig. Ik kom op 1 op 11,2 nu. Dit bij rustig rijden met relatief veel stad en 80 km wegen.
Verdere tips qua omgang en onderhoud en/of zwakke punten zijn en blijven welkom!
Gr
Alsnog dank voor je reactie. Ik heb de auto naar een BMW specialist gebracht (Hans Kous in Nijkerkerveen) en die had het ook meteen over onder water staande rembekrachtigers. Ik vond het frappant. Alles is schoongemaakt en water kan er mooi uitlopen. Verder rij ik er wel rustig mee hoor. Hij wordt sowieso lawaaiig (dreunerig) op hogere toeren. Ik probeer een inschatting te maken van de duurzaamheid ( is lastig bij een oude auto natuurlijk). Verder bevalt hij erg goed, start makkelijk en draait mooi. Alleen is hij niet heel zuinig. Ik kom op 1 op 11,2 nu. Dit bij rustig rijden met relatief veel stad en 80 km wegen.
Verdere tips qua omgang en onderhoud en/of zwakke punten zijn en blijven welkom!

Gr