BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Huilend geluid -> transmissie?

Forum voor alle BMW 1-serie modellen van 2004 - heden

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
bmw2011
Neutraal
Type Auto: 118i

Huilend geluid -> transmissie?

Post by bmw2011 »

Ik rij in een 116i van 1 jaar oud.
Al vanaf het begin valt me op dat als je afremt op de motor (met name vanuit hoge toeren in de 2e en 4e versnelling) even kort een huilend geluid te horen is. Net als je door een bepaald toerengebied komt waarschijnlijk.
Het lijkt van de transmissie te komen. Als je de koppeling intrapt is het geluid dan ook meteen weg.
Bij constante snelheden is er soms een hele lichte fluittoon te horen...

Ik had bij een vorige (oude) auto ook huilende geluiden in de transmissie (lagers) bij het afremmen op de motor. Uiteindelijk is die versnellingsbak kapot gegaan (lagers kapot).

Is het gebruikelijk bij deze (nieuwe) auto er nu al dezelfde soort geluiden te horen zijn?
Herkent iemand dit soort geluiden bij afremmen op de motor?

WdePundert
3e Versnelling
Type Auto: 118I

Re: Huilend geluid -> transmissie?

Post by WdePundert »

Ik heb een 118i en dit soort geluiden hoor ik helemaal niet, wellicht toch iets met de versnellingsbak?
Verba volant, scripta manent.

DominiqueL-E36
2e Versnelling
Type Auto: BMW E36 318i '94

Re: Huilend geluid -> transmissie?

Post by DominiqueL-E36 »

Misschien laat maar beter laat dan nokit.

Ik zou de dealer er naa laten kijken. Toen ik nog voor een ander merk werkte hadden we dit soort dezelfde probleem wat u aangeeft. Dit viel onder de garantie, compleet nieuwe bak, baklager was defect en uiteindelijk slingerde overal metaal deeltjes door de bak heen (auto 40.xxxkm 1,5jar oud).
Ik heb wel eens gekkere dingen meegemaakt, auto met 15.xxxkm halfjaaroud trilde enorm bij rijden en koppelen. Naar lang zoeken alle veren uit dubbelmassa vliegwiel gevlogen. Had fotos op de andere telefoon, weet alleen niet meer waar het kaartje ligt.
Post Reply

Return to “1 Series”