BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Verbrande olie geur - help?

Forum voor alle E36 series van 1991 tot 1999.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Ewoudwo
Neutraal
Type Auto: E36 323ci '97

Verbrande olie geur - help?

Post by Ewoudwo »

Beste allen,

Ik heb gister mijn olie + filter vervangen, wat redelijk goed ging. Toen ik 'm na het peilen wilde warmdraaien om te kijken of de carterplug goed z'n werk deed begon ik rook te ruiken en zag ik dat er een beetje rook van onder het motorblok vandaan kwam (zij-achterkant). Ik heb even goed gekeken en zover ik kan zien zit er olie op het connectorstuk van het uitlaatspruitstuk. Als ik de motor aan laat wordt de rook niet erger, maar ook niet minder. Verder lekt er geen olie uit het oliefilterhuis of oliecarter. Wel lijkt er (een klein beetje) olie te lekker bij m'n uitlaatspruitstuk (achterste). Ik vermoed dat de pakking van mijn kleppendeksel lek is, dus die vervang ik morgen even. Het kan best zijn dat dit niet het probleem is maar kan geen kwaad om te vervangen. Wel is het vreemd dat dat het gelijk na een olie-verversing komt? Ik heb geen olie zelf gelekt op spruitstuk iig. Er branden overigens geen olielampjes en de temperatuur blijft ook stabiel. In eerste instantie dacht ik dat het zou komen door uitgedroogd pakking (carterplug is er een dag uitgeweest) maar het lijkt me stug dat dit zo snel gaat. Heeft iemand ideeen of suggesties? Heb al even zitten kijken of ik een DHZ garage kan vinden in zoetermeer, maar die is helaas gestopt :(

Alvast dank!

DominiqueL-E36
2e Versnelling
Type Auto: BMW E36 318i '94

Re: Verbrande olie geur - help?

Post by DominiqueL-E36 »

Kleppendeksel kun je zo vervangen maar kijk eens of hij goed lek is?
Zie je uitwendige lekkage?
Trek de bobines er eens uit, zie je bij de bougies lekkage?

Topic Author
Ewoudwo
Neutraal

Post by Ewoudwo »

Hi Dominique, dank voor je reactie! Ik heb de bobines en bougies gecheckt. Niets aan de hand daar. Had vorige week de pakking van kleppendeksel vervangen, maar geen verandering. Lekt nog steeds op mijn uitlaatspruitstuk. De peilstok geeft max aan maar niet boven de max. frustrerend...

DominiqueL-E36
2e Versnelling
Type Auto: BMW E36 318i '94

Post by DominiqueL-E36 »

That sucks,

Bij de 320i was het opgelost.
Hoe is de koppaking? (uitwendige lekkages)
Hoe ziet de kop er zelf uit (misschien lullige plekjes, scheuren)

Kun je bij draaiende motor misschien lekkage vernemen?
Het lekt toch ergens...... (bekijk bij draaiende motor ook eens van onderen)

Is dan nog de vraag, is het zeker weten olie??

Topic Author
Ewoudwo
Neutraal

Post by Ewoudwo »

Ja inderdaad. De kleppendeksel pakking opnieuw gedaan met wat meer kit. Nu lekt ie niet meer. Had gelijk de airco en multiriemen gedaan. Ik merk alleen wel dat ie nu ietsje pietsje minder vermogen heeft (met airco uit). Een beetje vergelijkbaar met rijden in tegenwind. Uiteraard geen flaaaaaauw idee waarom. Never ending story dus..
Post Reply

Return to “1991 - 1999 (E36)”