Ik heb gister mijn olie + filter vervangen, wat redelijk goed ging. Toen ik 'm na het peilen wilde warmdraaien om te kijken of de carterplug goed z'n werk deed begon ik rook te ruiken en zag ik dat er een beetje rook van onder het motorblok vandaan kwam (zij-achterkant). Ik heb even goed gekeken en zover ik kan zien zit er olie op het connectorstuk van het uitlaatspruitstuk. Als ik de motor aan laat wordt de rook niet erger, maar ook niet minder. Verder lekt er geen olie uit het oliefilterhuis of oliecarter. Wel lijkt er (een klein beetje) olie te lekker bij m'n uitlaatspruitstuk (achterste). Ik vermoed dat de pakking van mijn kleppendeksel lek is, dus die vervang ik morgen even. Het kan best zijn dat dit niet het probleem is maar kan geen kwaad om te vervangen. Wel is het vreemd dat dat het gelijk na een olie-verversing komt? Ik heb geen olie zelf gelekt op spruitstuk iig. Er branden overigens geen olielampjes en de temperatuur blijft ook stabiel. In eerste instantie dacht ik dat het zou komen door uitgedroogd pakking (carterplug is er een dag uitgeweest) maar het lijkt me stug dat dit zo snel gaat. Heeft iemand ideeen of suggesties? Heb al even zitten kijken of ik een DHZ garage kan vinden in zoetermeer, maar die is helaas gestopt

Alvast dank!