Hallo Allemaal,
Ik heb een BMW 318 TDS en tijdens het rijden ging het acculampje branden
dynamo nagekeken die bleek niet geheel in orde te zijn die laten maken en er weer in gezet
nu blijft nog steeds het acculampje branden terwijl de accu in orde is nu weet ik niet waar het probleem aan kan liggen
en hoop dat jullie meschien een idee hebben waar ik het probleem moet gaan zoeken
Toen ik de dynamo erin had gezet en auto heb gestart bleef het lampje branden rondje gereden en auto uit gezet en opnieuw weer aangezet en wou niet meer starten accu totaal leeg hoop dat jullie een oplossing hebben
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
BMW 318 TDS accu laad niet bij dynamo is in orde
Moderator: Moderator Team
Re: BMW 318 TDS accu laad niet bij dynamo is in orde
goededag,
als je accu lampje gaat branden betekend dit dat de dymamo niet goed meer is,
ik weet niet precies wat er aan de dynamo is gebeurt.
als het lampje gaat branden betekend dat de dynamo niet genoeg spanning en stroom op wekt,
dit kan altijd gebeuren omdat in een dynamo en als een startmotor en alle electrische apparaten,
koolborstels en sleepringen in zitten die na verloop van tijd inslijten en hierdoor kan er niet genoeg spanning en stroom gelevert worden, daarbij kan door de hitte van de dynamo na verloop van tijd de wikkelingen doorbranden waardoor er een soort kortsluitingkjes ontstaan. het kan ook een simpel spannings regelaar zijn die de spanning op 14v ongeacht de toerental van de motor begrensd. het kan ook een massa sluiting na de accu toe zijn, want hierdoor zou er geen stroom kring meer zijn en kan de accu niet meer opgeladen worden door de dynamo.
misschien moet de accu zelf een keertje vervangen worden of heb je de dynamo niet correct aan gesloten of de stekkertjes en klemmen niet goed vast zitten.
ik hoop dat ik je hier bij verder geholpen hebt,
mvg,
Wesley
Ps sommige dynamo's kun je maar op 1 manier aansluiten maar als dat niet zo is en je de + en - verwisselt hebt jaag je je accu na de bliksum en laat deze never nooit meer op.
als je accu lampje gaat branden betekend dit dat de dymamo niet goed meer is,
ik weet niet precies wat er aan de dynamo is gebeurt.
als het lampje gaat branden betekend dat de dynamo niet genoeg spanning en stroom op wekt,
dit kan altijd gebeuren omdat in een dynamo en als een startmotor en alle electrische apparaten,
koolborstels en sleepringen in zitten die na verloop van tijd inslijten en hierdoor kan er niet genoeg spanning en stroom gelevert worden, daarbij kan door de hitte van de dynamo na verloop van tijd de wikkelingen doorbranden waardoor er een soort kortsluitingkjes ontstaan. het kan ook een simpel spannings regelaar zijn die de spanning op 14v ongeacht de toerental van de motor begrensd. het kan ook een massa sluiting na de accu toe zijn, want hierdoor zou er geen stroom kring meer zijn en kan de accu niet meer opgeladen worden door de dynamo.
misschien moet de accu zelf een keertje vervangen worden of heb je de dynamo niet correct aan gesloten of de stekkertjes en klemmen niet goed vast zitten.
ik hoop dat ik je hier bij verder geholpen hebt,
mvg,
Wesley
Ps sommige dynamo's kun je maar op 1 manier aansluiten maar als dat niet zo is en je de + en - verwisselt hebt jaag je je accu na de bliksum en laat deze never nooit meer op.
Hallo Wesley,
Bedankt voor de info maar we hebben de dynamo laten resiveren dus die is in orde
hij is verder ook goed aangesloten
Nu laat de accu niet alleen bij maar ook branden de abs en airbag lampjes
We hebben hem nu maar naar een garage gebracht in de hoop dat hun het probleem kunnen ontdekken
hou jullie op de hoogte wat het probleem was
Grt Benny
Bedankt voor de info maar we hebben de dynamo laten resiveren dus die is in orde
hij is verder ook goed aangesloten
Nu laat de accu niet alleen bij maar ook branden de abs en airbag lampjes
We hebben hem nu maar naar een garage gebracht in de hoop dat hun het probleem kunnen ontdekken
hou jullie op de hoogte wat het probleem was
Grt Benny
Hallo,
Al enig idee wat de oorzaak is?
Ik heb nl. exact hetzelfde probleem bij mijn M3 E30...
Grt,
Peter
Al enig idee wat de oorzaak is?
Ik heb nl. exact hetzelfde probleem bij mijn M3 E30...
Grt,
Peter
meet bij je accu hoeveel hij bijgeladen word (minimaal 13.8v)
meet op je dynamo het zelfde (dikke plus draad)
als je bij je accu geen bijlaad spanning meet en bij je dynamo wel kun je er van uit gaan dat het in de kabel zit
meet je op de dynamo te weinig spanning helaas dynamo niet in orde
dit moet je meten met draaiende motor kijk uit met multieriemen en andere draaiende delen
meet op je dynamo het zelfde (dikke plus draad)
als je bij je accu geen bijlaad spanning meet en bij je dynamo wel kun je er van uit gaan dat het in de kabel zit
meet je op de dynamo te weinig spanning helaas dynamo niet in orde
dit moet je meten met draaiende motor kijk uit met multieriemen en andere draaiende delen
one life one chance