BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
toerental laag 750 stationair
Moderator: Moderator Team
-
willembormans
- Neutraal
- Type Auto: e46 320ci
toerental laag 750 stationair
hallo allemaal, ik heb een vraag over mijn 320 ci e46 van 99. de motor draait mooi maar het toerental is vrij laag vind ik. het toerental is als hij warm is 750 en soms schommelt het een beetje, ook als ik hem in achteruit zet en achteruit wil rijden witl het teorental schommelen en soms valt de motor ook uit.? wat kan dit zijn, ik dacht aan luchtmassameter, of gewoon slecht geregeld en kan ik dit met computer bij regelen of iets met drukgroep koppeling heb ik gelezen op internet. Alvast bedankt gr willem
Re: toerental laag 750 stationair
hallo willembormans,
ik heb zelf ook een bmw e46 320ci gehad maar ik had precies hetzelfde,
maar het toerental bij koude start is meestal rond de 800/900toeren en warm 700toeren,
als het motor toerental schommeld bij het weg rijden betekent dat je dan iets verkeert doet met de koppeling,
daarbij kan het ook de stappemotor zijn, deze zorgt voor een goed stationair loop en regelmatig,
als hij kapot is en hij is het stationair aan het regelen kan het zijn als je de auto in zijn versnelling zet en de koppeling rustig oplaat, en dan iets gas gaat geven dan wordt het de motor te veel, hij krijgt stuwing van de aangerijpende koppeling hij is toerental aan het regelen en je geeft gas en dan krijgt de motor te veel benzine tov lucht en slaat hij af.
ik denk dat het de luchtmassameter niet is omdat de motor dan heel onregelmatig loopt,
dit kun je heel simpel testen. je laat motor lopen en trekt het stekkertje van de luchtmassa eruit.
als je motor dan afslaat of bijna en heel laag in de toeren zakt en dat heel laag weer oppakt dan werkt je luchtmassameter,
blijft de motor het zelfde draaien als je de luchtmassameter stekkertje eruit draait dan is hij kapot.
mvg,
Wesley
ik heb zelf ook een bmw e46 320ci gehad maar ik had precies hetzelfde,
maar het toerental bij koude start is meestal rond de 800/900toeren en warm 700toeren,
als het motor toerental schommeld bij het weg rijden betekent dat je dan iets verkeert doet met de koppeling,
daarbij kan het ook de stappemotor zijn, deze zorgt voor een goed stationair loop en regelmatig,
als hij kapot is en hij is het stationair aan het regelen kan het zijn als je de auto in zijn versnelling zet en de koppeling rustig oplaat, en dan iets gas gaat geven dan wordt het de motor te veel, hij krijgt stuwing van de aangerijpende koppeling hij is toerental aan het regelen en je geeft gas en dan krijgt de motor te veel benzine tov lucht en slaat hij af.
ik denk dat het de luchtmassameter niet is omdat de motor dan heel onregelmatig loopt,
dit kun je heel simpel testen. je laat motor lopen en trekt het stekkertje van de luchtmassa eruit.
als je motor dan afslaat of bijna en heel laag in de toeren zakt en dat heel laag weer oppakt dan werkt je luchtmassameter,
blijft de motor het zelfde draaien als je de luchtmassameter stekkertje eruit draait dan is hij kapot.
mvg,
Wesley