BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Auto wilt niet meer starten.

Forum voor alle E36 series van 1991 tot 1999.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
rocid
Neutraal
Type Auto: Bmw 318i e36 '92

Auto wilt niet meer starten.

Post by rocid »

Een tijdje geleden reed ik naar huis van me werk en toen is de motor uitgevallen en wou niet meer starten.
Nu staat hij weer bij mij thuis, nu blijkt dat mijn brandstofpomp geen stroom meer krijgt ( het zwarte stekkertje ) de relais doen het want die heb ik getest in een andere BMW.
Weet iemand wat er aan de hand is?

Topic Author
rocid
Neutraal

Re: Auto wilt niet meer starten.

Post by rocid »

Het is een BMW 318i e36 uit 92 volgens mij. ft-vx-33

Angelclaw
Neutraal
Type Auto: E36 320i Coupe

Post by Angelclaw »

Domme vraag misschien, maar heb je al gekeken of het niet simpelweg een doorgebrande zekering is ?

Het zou ook een breuk kunnen zijn in het stroomcircuit dat de pomp van voeding zou moeten voorzien. Dit valt na te kijken met een multimeter als je weet waar ze zitten.

Topic Author
rocid
Neutraal

Post by rocid »

Ik heb alles nagekeken en ze waren goed tenzij ze ook ergens anders zitten ipv onder de motorkap. ik heb de relais van de pomp eruit gehaald
en dan een koper draadje ertussen gedaan en dan pompt hij wel.
alleen start hij nog niet. ik heb de stekker gedemonteerd van de brandstofpomp en nu twijfel ik wat nou ook alweer de + en de - is op de pomp dus weet ik niet echt hoe ik de stekker moet aansluiten:) niet echt handig.
Nu heb ik wat geprobeerd en de ene keer hoor ik hem pompen onder de motorkap en als ik de draadjes omwissel hoor ik hem pompen bij de pomp, enig idee?
Post Reply

Return to “1991 - 1999 (E36)”