hallo dames en heren,
ik heb het volgende probleem met mijn E39 uit 1998. als ik gewoon netjes door kan rijden op de snelweg of in de stad is er niet veel aan de hand maar als ik een keer op de snelweg even flink door knal (150/160km/h) dan schiet de temperatuur in nog geen 5 min omhoog naar het rode gebied en gaat ook de bc zich melden. als ik dan aan de slangen voel is de bovenste slang (die aan het expansie vat) gloeiend heet en keihard terwijl de slang onderaan de radiateur lauw is en ook niet echt hard is. de radiateur lijkt gewoon open te zijn aangezien ik die wel gewoon kan door blazen. ook is voor zover bij ons bekent is de thermostaat ook recent vervangen en ook de waterpomp zou vervangen zijn al twijfel ik sterk aan die 2 laatste aangezien ik het monteurtje wat aan de auto werkte niet meer helemaal vertrouw.
zou iemand mij aan een paar iedeen kunnen en willen helpen hoe ik dit kan oplossen wan tik weet het echt niet meer
alvast vriendelijk dank voor de hulp en de info
groeten uit tilburg
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
temperatuur probleem
Moderator: Moderator Team
-
- Neutraal
- Type Auto: e39 (525TDS touring)
Re: temperatuur probleem
dit moet termostaat of waterpomp zijn?
De waterpomp kun je checken door de vuldop open te maken en met lopende motor kijken of je een straaltje water ziet.
Als dat zo is dan is de termostaat open en de waterpomp loopt.
Kijk ook even je systeem na of alle lucht eruit is, dit doe je: vuldop open maken en de kachel op maximaal zetten b.v 32 graden, dan laat je de auto een tijdje lopen en blijf bijvullen. Op het termostaathuis zit een ontluchting en bij de vuldop ook.
Kijk uit voor kokend water dat eruit kan spuiten.
Laat je niet verlijden om de termostaat eruit te laten zodat je geen koelprobleem meer hebt!
Blijft het probleem dan laat me wat weten.
grt Jos
De waterpomp kun je checken door de vuldop open te maken en met lopende motor kijken of je een straaltje water ziet.
Als dat zo is dan is de termostaat open en de waterpomp loopt.
Kijk ook even je systeem na of alle lucht eruit is, dit doe je: vuldop open maken en de kachel op maximaal zetten b.v 32 graden, dan laat je de auto een tijdje lopen en blijf bijvullen. Op het termostaathuis zit een ontluchting en bij de vuldop ook.
Kijk uit voor kokend water dat eruit kan spuiten.
Laat je niet verlijden om de termostaat eruit te laten zodat je geen koelprobleem meer hebt!
Blijft het probleem dan laat me wat weten.
grt Jos
-
- 4e Versnelling
- Type Auto: E36 320i Sedan
Re: temperatuur probleem
Ik denk ook thermostaat.
Ontluchten kan ook als die echt heel recent vervangen is want het is een pokkewerk om z`n ding te ontluchten.
Ontluchten kan ook als die echt heel recent vervangen is want het is een pokkewerk om z`n ding te ontluchten.
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000