BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Ja of nee??????

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
bmw_f16
1e Versnelling

Ja of nee??????

Post by bmw_f16 »

Gister kwam een gozer langs kijkje nemen voor mijn bimmer, hij wil met mijn BMW naar het buitenland gaan op vakantie, wil zijn e46 m3 ruilen + ikke nog 15.000 euro bijbetalen.Zijn bmw ziet er zeer geweldig uit, carbon zwart metallic cognac leder interieur smg bak 343 pk helemaal origineel, alleen ietsjes meer verlaagd en heeft 149.000 km gelopen 2001..maar heb veel twijfels, lijkt een beetje afgetrapte auto, beetje stoere gozer wou gelijk al gassen met koude blok tijdens proefrit, niet egt een liefhebber.En de benzine prijs is erg duur geworden, de m3 zou niet zuinig zijn, vooral niet als je rechter been zwaar is. Zat al plannen te maken voor een g3 auto, maar die ///m zag er egt geweldig uit, zou hem zeeekeer wel willen, maar even afwachten want 15.000 bijbetalen vind ik wel veel.

zo iets is het

[ external image ]
[ external image ]

[ external image ]
[ external image ]

[ external image ]
[ external image ]

:oops:
bmw rijder met een straaljager sound enigste in NL!!

lexxie
1e Versnelling

Post by lexxie »

Ziet er van buiten netjes uit, maar mijn gevoel zegt dat er een luchje aan zit.
Wat je kan voorstellen (zeker voor dat geld) is dat jullie samen zijn auto door de ANWB laten keuren en dat de keur kosten voor jou rekening zijn. Je kan voor 155 euro je auto daar op de brug zetten en dan geeft de ANWB je een keur rapport over wat er mis mee is. Voor 7 euro extra geven ze ook een taxatie rapport erbij, dan weet je meteen of de vraagprijs juist is. Als die gast van de M3 dat niet wil, dan weet je direct hoe laat het is, als hij dat wel wil, kan je zelfs afspreken dat de kosten voor vervanging van de slechte componenten van de koopprijs worden afgetrokken.

Zie hier URL voor die keuring:
http://www.anwb.nl/auto/kiezen-en-kopen ... uring.html

Dus mijn antwoord: nee, totdat de ANWB uitslag geeft.
[ external image ]
[ external image ] leadfoot syndrome :twisted:
Neem eens een kijkje in Lex's Showroom BMW 320i M Touring
Neem eens een kijkje in Lex's Showroom BMW 330Ci Coupé

Ikke
3e Versnelling

Post by Ikke »

Ik ben het met Lexxie eens.

Maar wat een machtig mooie wagen zo'n e46 m3. :shock:

Als je niet veel km's maakt is dat een leuk speeltje. :dans:

D@NNY
3e Versnelling
Type Auto: E-36 316i coupé 1997

Post by D@NNY »

Kortom, waar komt de prijs dan op uit....?
Zou m technisch laten keuren, vooral op de mogelijke aftrap - delen......
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

Mikey
3e Versnelling

Post by Mikey »

zeker door anwb laten keuren, maar ook door bmw. Die weten toch iets meer dan de anwb van hun M3 af !

verder zou ik ook bij bmw de onderhoudhistorie opvragen, een M3 zal toch echt dealer onderhouden moeten zijn wil je er een lange tijd plezier van hebben.
Check ook de onderhoudsboekjes of deze correct en juist zijn afgestempeld.

Zelf eventjes een testrit maken en kijken wat je dan al merkt, misschien merk je niets of zeg je no way die is gaar !
===========================

Ya Know.....
It Is What It Is

===========================

PaulTheHero
Neutraal
Type Auto: 545i e60 m-sport

Post by PaulTheHero »

idd dekra/anwb aankoopkeuring laten doen.
zeker als het om zon bedragen gaat.
En de hele historie na pluizen de auto is vanaf zijn afgifte al in NL
Dus je kan een hoop achterhalen.
Weer alleen niet wat voor onderhoud zon auto nodig heeft na die km/s.

greetz
Driving a bmw makes you smile everyday!
*ex Bmw 328i e46 touring exe*
*nu Bmw 545i e60 m-sport 20" hud nappaleder stand kachel comfort zetels etc etc.

Vliet
1e Versnelling

Post by Vliet »

Ja zoiezo laten keuren door de BMW dealer. Aankoop keuring kost meestal rond de 100e. Maar je zegt dat het een SMG is... maar op de foto zie ik duidelijk een handgeschakelde staan. of ben ik nou helemaal gek geworden.
--------E36 Power-------

web
2e Versnelling

Post by web »

"zo iets is het" zegt ie, dus dit is niet het exemplaar wat hij aangeboden kreeg, maar een andere.
E39 540i6 Touring arktissilber

web
2e Versnelling

Post by web »

Sluit me bij lexxxie aan - heel erg goed nakijken die auto, van chassisnummer tot motor tot onderstel (schadeverleden?)... ALLES.

En als je daarna nog een slecht gevoel overhoudt: niet doen.
En neem een maatje mee bij de transactie, het gaat om een flink bedrag dus als je het niet vertrouwt...

Een 2001 M3 is natuurlijk wel serieus geld waard, volgens autoweek zelfs 25k dus dan is 15k bijbetalen niet onredelijk - ff goed uitzoeken of ie dat echt waard is dus.

Dat je G3 wil is geen probleem, dat moet je er dan gewoon inbouwen ;) Kan best. Maar kost wel weer 2000 extra. Heb je wel een nieuwe installatie met garantie en weinig kilometers - koop je een gebruikte G3 dan heb je een oude installatie en meestal een hoge of teruggedraaide kilometerstand.

En zo'n M3 moet echt de auto zijn die je hebben wil. Een M3 is leuk, maar als je een 5-serie gewend bent, ga je misschien na de eerste week (FUN!) het comfort en de ruimte missen. En alles voor een M3 is duur, tot remblokjes toe. Dus als je eigenlijk een E60 of nieuwere E39 wilde, deze deal laten staan en straks de auto kopen die je WEL hebben wil.

SMG is wel DE bak denk ik ;)

Ook een leuke indicatie: heeft ie jouw wagen goed bekeken? Iemand die wil ruilen en serieus is, bekijkt jouw wagen goed. Iemand die jou alleen maar op wil lichten, zal nauwelijks naar jouw auto kijken en alleen maar de zijne aanprijzen.

Topic Author
bmw_f16
1e Versnelling

Post by bmw_f16 »

Heb de dealer gebeld van laarhoven in Eindhoven voor een technisch controle willen ze 100 euro voor, vervolgens bel ik de jonge op en idd hij wil niet dat ik hem laat nakijken door de dealer, sterker nog hij wil opeens mijn auto niet meer omdat ik zij dat ik zijn auto bij de dealer wilde laten controlen onder mijn kosten, en verzint er een verhaal bij dat hij zijn M3 gaat inruilen met een 535d.volgens mij is er zeker wel iets mis met zijn auto, na ons afspraak reed hij weg ondertussen liep ik na mijn deur en draaide voor het laatst om voor de prachtige auto, hij reed achteruit weg en ik hoorde wat bijgeluiden van voren leek wel of zijn lagers versleten waren.

:@ web

hij leek mij niet een gedesinteresseerd man, kwam gwn mijn auto bekijken en stoer doen met zijn m3 denk ik, sterker nog hij vroeg niet om de onderhouds historie niet aan de verleden schade etc, hij keek gwn wat rond beetje naar de motor rond kijken samen ong 3 min, en wou gelijk al een proefrit maken :? volgens mij heeft hij die auto van iemand geleend, of gehuurd voor 1 dag of iets dergelijks.nyah boeien al komt hij hem kopen, verkoop de bimmer toch niet meer aan hem, mijn auto is van een liefhebber en wil ook dat de volgende eigenaar minimaal zo goed als mij zorgt of wel beter dan mij.

D@NNY
3e Versnelling
Type Auto: E-36 316i coupé 1997

Post by D@NNY »

"Its a strange case MC Cloud" :D :wink: Rare snuiter, is niet in de haak allemaal......Misschien was ie zelfs wel gepikt, en probeerde hij m kwijt te raken via jou of iets dergelijks......
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

web
2e Versnelling

Post by web »

das dus duidelijk... mooi niet ingetrapt!

bimmer
4e Versnelling
Type Auto: 318i (E46)

Post by bimmer »

Kunt er beter nu achter komen dat er iets niet deugt dan achteraf. Is wel een goede les. Ik laat in de toekomst mijn bimmer ook bij de dealer nakijken. € 100,- is op zulke bedragen geen geld. (verschil tussen een volle en lege tank.) :wink:

Topic Author
bmw_f16
1e Versnelling

Post by bmw_f16 »

Ja idd is geen geld, btr gelijk 100 euro betalen en laten nakijken dan kopen en achteraf veel dure verrassingen overkomen.

web
2e Versnelling

Post by web »

Precies, nette service van de dealer - elke andere keuring is duurder.
Post Reply

Return to “Algemeen”