BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Goedkope banden

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team

iGora
1e Versnelling

Post by iGora »

Vind je het gek met dat koppel wat je diesel produceert in zn lage toeren. :lol:

Topic Author
bmw_f16
1e Versnelling

Post by bmw_f16 »

450 Nm :oops:
bmw rijder met een straaljager sound enigste in NL!!

SpacePatrol
Neutraal

Post by SpacePatrol »

je zou eventueel ook nog aan semperit kunnen denken. de speed life serie heeft een mooi sportief profieltje en zijn niet echt dure banden. als ik me niet vergis worden deze banden gemaakt in de pirelli fabriek, want semperit is hun dochterbedrijf.

web
2e Versnelling

Post by web »

Helaas is Semperit wel duidelijk minder hoor. En dat merk je dus weer vooral op nat wegdek.

Niet alles wat uit hetzelfde concern komt is even goed - made for a price... net even goedkoper rubber gebruiken en de band is al een stuk minder dan de Pirelli uit dezelfde fabriek. Dat is met wel meer B-merken van grote fabrikanten zo (bv. Lassa van Bridgestone).

Dus ik blijf erbij dat FK452 de goedkoopste band is die nog goed te noemen is. Vandaag door een stortbui naar huis gereden en de Falkens hielden zich vrij goed. OK, aquaplaning in erg diepe plassen had ik wel iets meer dan met nog betere (veel duurdere) banden, maar ze zijn dan ook niet nieuw (4-5mm). Maar zelfs het supergladde asfalt (genoemde afrit - waar ik dus dagelijks kom), waar tijdens die eerste stortbui sinds lange droogte zelfs iets schuim op te zien was (gladder kun je het niet hebben), was er goed mee te berijden. En op nat ZOAB c.q. normaal asfalt al helemaal prima. Dus... heel tevreden mee. Eigenlijk wonnen de dure Pirelli Rosso's op de achteras het alleen in heel diepe plassen (dus puur op aquaplaning, niet op normaal nat wegdek)
E39 540i6 Touring arktissilber

325i
4e Versnelling
Type Auto: E36 320i Sedan

Post by 325i »

De falkens worden mijn volgende banden aangezien ik idd de prijs erg aantrekkelijk vond terwijl deze band toch behoorlijk goed moet zijn.
Ik moet er iets van 85euro p/st voor betalen in mijn maat en dat is tegenover de P Zero Nero`s wel een behoorlijk verschil (113,70 p/st)
En aangezien een setje bij mij misschien 2000km meegaat is 30euro p/st veel geld om uit te sparen
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

web
2e Versnelling

Post by web »

Ik heb wel van horen zeggen dat bij intensief circuit gebruik een Pzero wel duidelijk langer meegaat dan de Falkens, die minder bestand schijnen te zijn tegen extreme hitte. Hoewel dat bij een lichte auto als een (gestripte?) E36 wel mee zal vallen. Maargoed, met 2000km per set kun je ze gewoon allebei eens proberen :) En zien of dat verhaal klopt, want horen zeggen is maar horen zeggen.

Ik doe zelf al even niet meer aan circuit werk - eerst even financieel "herstellen" van de aankoop van m'n E39 8) Maargoed, we dwalen een beetje af zo.
E39 540i6 Touring arktissilber

325i
4e Versnelling

Post by 325i »

Ik heb weer gehoord dat de p zero`s erg hard slijten met name de wangen.
Dus extra camber laten geven zodat die in de bochten de letters op de wang niet meeneemt. :lol: :lol:
Maar over 2 weken zal ik m`n p zero nero ervaringen posten nog 8 dagen dan ben ik 4 dagen aan het knallen 8)

bert888
Neutraal

Post by bert888 »

in america is de falken ze912 door de consumentenbond tot de beste band gekozen.
hij versloeg alle topmerken.
het is in america een topmerk.
japanse degelijkheid.

en een consumentenbond van 300miljoen inwoners,dat wil toch wel wat zeggen.
ik hecht hier veel meer waarde aan dan ,een persoonlijk gevoel! van een forum lid.

in de duitse en nederlandse bandentest van de autoweek kwam de hankook ventus v12 evo op de 2e plaats.
deze is ook goed betaalbaar.

325i
4e Versnelling

Post by 325i »

Ik wil in ieder geval niet anders meer dan p zero nero jah wellicht ooit eens de p zero corsa testen maar die zijn me echt te duur.
Maar met de p zero nero weet je niet wat je meemaakt wat een geweldige band zeg zowel nat als droog 8)

(nu inmiddels een setje bijna kaal :shock: )

bert888
Neutraal

Post by bert888 »

de p zero is door valken en hankook verslagen!!!

325i
4e Versnelling

Post by 325i »

Tsja hier in nederland misschien maar in de duitse testen niet
tevens met falkens gereden en met p zero beide op circuit maar toch vind ik e p zero vele malen beter.

Ik heb het niet zo op testen ik test m`n eigen spul wel :wink:

p zero begon alleen te smeren en grip te verliezen na ca 100km circuit met ca 30graden buiten temp dat doen de R888 toyo`s weer iets minder maar de falkens die glijden alle kanten uit bij extreme hitte :wink:

P zero trouwens ook in nederland bij nat weer sublieme eigenschappen :wink:

Topic Author
bmw_f16
1e Versnelling

Post by bmw_f16 »

325i wrote:Tsja hier in nederland misschien maar in de duitse testen niet
tevens met falkens gereden en met p zero beide op circuit maar toch vind ik e p zero vele malen beter.

Ik heb het niet zo op testen ik test m`n eigen spul wel :wink:

p zero begon alleen te smeren en grip te verliezen na ca 100km circuit met ca 30graden buiten temp dat doen de R888 toyo`s weer iets minder maar de falkens die glijden alle kanten uit bij extreme hitte :wink:

P zero trouwens ook in nederland bij nat weer sublieme eigenschappen :wink:
hoe zit het met de pirelli p7000?? goede banden?
bmw rijder met een straaljager sound enigste in NL!!

325i
4e Versnelling

Post by 325i »

p7000 heb ik totaal geen ervaring maar alleen pirelli zegt zelf dus dat alles wat in de p zero klasse valt top of the line is
Op m`n standaard wielen heb ik p5000 drago liggen deze banden zijn goed en comfortabel ook met nat weer erg goed.
Mindere eigenschap is dat ze gewoon uberslap zijn dat is leuk voor je comfort maar minder leuk voor je wegligging.
Maarja welke band in de maat 205-65-15 is niet uberslap en ubercomfortabel.
Maar de p5000 goede band met weinig geluid veel grip maar geen circuit eigenschappen :wink:

Tom
Neutraal

Re: Goedkope banden

Post by Tom »

Het is jammer dat je zo'n extreme maat hebt. Anders zou je eens wat bandenzaken af kunnen rijden om gebruikte banden te kopen. Echter met die maat is de kans wel erg klein dat ze iets hebben liggen. Vaak kun je (ook erg goede banden) voor een gunstige prijs overkopen, als je een beetje kunt onderhandelen ;)

^ joshua ^
1e Versnelling

Re: Goedkope banden

Post by ^ joshua ^ »

k heb voor typhoon banden worden ook veel gerbuikt voor taxi`s nixx over te klagen fijne band en confortabel en goede weg ligging . ( 45 hoog ) mah personelijk wel iets platte maby next time.
Achter heb ik wanli`s zate der al onder dus rij ik eerst af want wou tog andere velgenn hebbe met een andere maat dus .
maar daar ben ik nie zo over te spreken make vrij veel lawaai zowel buiten als in de auto en weinig grip vandwege de harde rubber. Maar hij slijt niet hard :lol:
Ik denk dat de volgende banden p zero worden :mrgreen:
aangenaam kennis te make
Post Reply

Return to “Algemeen”