BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

verschil 325 en 328

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Prawesh
Neutraal
Posts: 17
Joined: 18 Aug 2008 18:57
Age: 34
Contact:

verschil 325 en 328

Post by Prawesh »

wie weet het verschil tussen de e36 325 en 328 want toen ik ze aan het bekijken was zag ik dat de 325 192 PK heeft en de 328 (e36) 193 PK ?
waarom ?

E36_freak
1e Versnelling
Posts: 53
Joined: 01 Jun 2008 10:34

Post by E36_freak »

Je zegt het zelf eigenlijk al.

328 = 2.8 - 142kw - 280nm
325 = 2.5 - 141kw - 245nm

Je moet niet alleen naar de pk's kijken, zie ook de koppel, bij de 328 is deze hoger en je zal dus sneller weg rijden. Ook lligt de top hoger 328.


Tot 1994 was de 325 de 1 na snelste uitvoering. En in 1995 is de 328 uitgekomen en de 325 uit de productie genomen en daarvoor in de plaats kwam de 323.
Je hebt auto's en je hebt BMW

Topic Author
Prawesh
Neutraal
Posts: 17
Joined: 18 Aug 2008 18:57
Age: 34
Contact:

Post by Prawesh »

maar klopt het dan ook dat de 328 meer weegt ?

325i
4e Versnelling
Posts: 1941
Joined: 23 Apr 2008 17:05
Type Auto: E36 320i Sedan
Location: Heerlen
Age: 43

Post by 325i »

Jah klopt maar niet veel meer.
Wat de 2,8 tot een groot voordeel maakt is dat het blok veel meer potentie heeft in de standaard uitvoering vind ik een 2,8 maar een lome bak en hij is zeker langzamer dan een 2,5 dit al zeker 3x meegemaakt :P
Hij mag misschien iets meer koppel hebben maar ook als je ermee rijd hij voelt trager het geluid is niet zo mooi strak enz enz dit komt gewoon doordat de motor geknepen worden.
Andere inlaat erop andere nokkenas chippen nog wat kleine stront doen en je hebt 240pk uit je 2,8 dus dat is wel lekker dan 8)
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

Topic Author
Prawesh
Neutraal
Posts: 17
Joined: 18 Aug 2008 18:57
Age: 34
Contact:

Post by Prawesh »

oh ok, ;)
voor al dat geld zou ik toch eerder een 325 halen:D

dennisjuh01
Neutraal
Posts: 24
Joined: 24 Feb 2008 12:36
Location: stadskanaal

Post by dennisjuh01 »

ik heb een 328 en 2 kameraden een 325 ze zijn allen origineel maar die van mij is wel sneller hoor :roll:

325i
4e Versnelling
Posts: 1941
Joined: 23 Apr 2008 17:05
Type Auto: E36 320i Sedan
Location: Heerlen
Age: 43

Post by 325i »

Misschien hun of een gare of jij een goede :mrgreen:
Feitelijk gezien moeten ze normaal even snel zijn maar bestuurder scheelt natuurlijk net als hoe gaar is de motor en zo zijn er nog wel wat dingetjes.

Feit is dat een 2,8 gewoon meer potentie heeft om op te voeren en dat zijn natuurlijk leuke dingen voor de mens :mrgreen:

Maarja ander feit is een 2,8 zal je dieper voor in de buidel moeten grijpen dan een 2,5
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

PaulTheHero
Neutraal
Posts: 40
Joined: 02 Nov 2007 22:29
Type Auto: 545i e60 m-sport
Location: Brabant

Post by PaulTheHero »

hmm wel een intressant topic!
Jullie hebben het over een e36 neem ik aan? of geld dit verhaaltje ook bij een e46 ? Ik heb namelijk een e46 328i ben benieuwd.
Driving a bmw makes you smile everyday!
*ex Bmw 328i e46 touring exe*
*nu Bmw 545i e60 m-sport 20" hud nappaleder stand kachel comfort zetels etc etc.

bimmer
4e Versnelling
Posts: 1256
Joined: 24 Jan 2005 18:16
Type Auto: 318i (E46)
Location: Brunssum
Age: 46
Contact:

Post by bimmer »

Voor de e46 geldt dit natuurlijk ook. :wink:

Je kunt de spec's bekijken van beide auto's via de navigatieknoppen boven e46.

Gert-jan
1e Versnelling
Posts: 219
Joined: 23 Jan 2008 13:26
Location: Wezep

Re: verschil 325 en 328

Post by Gert-jan »

328 en 325 zit in werkelijkheid meer dan 1 pk verschil in, dit is in meerdere dyno testen uitgekomen. Dit is alleen fabrieksmatig opgegeven zodat deze onder de 200pk grens in duitsland ligt zodat deze niet in een duurdere verzekeringsklasse komt dan de eerdere 325.

Zou raar zijn natuurlijk 35nm meer en 1 pk :roll:

Verder kun je de 328 makkelijk verder zelf 'tunen' inderdaad, zelf nu ook een m50 inlaat erop, K&N setje voor betere lucht toevoer en rvs uitlaatsysteem, scheelt al veel en in de toekomst waarschijnlijk nog rvs spaghetti spruitstuk en een keer chippen voor de volle winst en dan laat je de 325 goed in je achteruitkijkspiegel ;)

een standaard 325 wint het trouwens niet van een standaard 328, kijk maar naar het 0-100 verhaal. 325ers die het wel van 328 hebben gewonnen zal het of aan de bestuurder liggen of aan de auto (afgetrapt/slecht onderhouden).
Bmw ///M
Post Reply

Return to “Algemeen”