[ external image ]
Dit is mijn BMW E28. In 1987 werd deze gekocht door een toen 67 jarige man uit Münster in Duitsland. Hij heeft er kennelijk goed op gepast en weinig mee gereden, want toen ik hem van een latere eigenaar kocht (nog altijd in de buurt van Münster), had de auto amper 125.000 km gelopen en zag hij er nog spic en span uit.
De auto is door de vorige eigenaar echt in concours staat gemaakt, en ik heb er vervolgens ook nog de nodige dingen aan gedaan. Een paar highlights:
- Nieuwe 3,5 liter motor uit een E34 ingebouwd (gereviseerde ruilmotor). Deze motor is werkelijk prachtig. Je kan je broodje erop leggen en het enige dat vies wordt is de motor, niet je broodje. Alles uiteraard volledig gedocumenteerd.
- Compleet nieuw interieur. Echt NIETS op aan te merken, alsof hij zo de showroom uitgereden komt. Stereo met 6 originele BMW speakers. Ik ben nog op zoek naar een Alpina of Blaupunkt uit die tijd. Nu zit er nog wat moderners in.
- Nieuw beklede BMW motorsportstoelen, aan alle kanten verstelbaar.
- 4 nieuwe BBS velgen, 8 inch breed, met 4 splinternieuwe firestone banden in de maat 225/50/16 W.
- Sportonderstel met 4 splinternieuwe schokdempers (gele koni's) met nieuwe KAW veren (45 mm lager dan standaard - mooi, maar nog prima voor verkeersdrempels enzo)
- 1e lak, nog als nieuw
- Zeldzame shadow-line uitvoering (zwart ipv chroom)
- 4 electrische ramen en een electrisch schuif/kanteldak (waterdicht!)
Ik heb er in Duitsland (kortstondig) ruim boven de 200 mee gereden en de auto lag als een blok op de weg. Mijn dagelijkse vervoer is een E46 330D, en die kon deze E28 niet bijbenen. 1280 kg en 218 pk, wat wil je!
Ik woon in de binnenstad en heb deze auto gekocht omdat ik de krassen van tegen mijn auto gevallen fietsen zat was. Het plan was om dan een oudere auto te kopen waarbij dat niet zo veel uit zou maken. En dus koop ik met mijn slimme kop een auto die daar weer veel te mooi is. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om deze pracht E28 hier in de binnenstad neer te zetten. En dus staat hij een idioot end fietsen hiervandaan in een garage. Totaal onpraktisch. En dus... met pijn in het hart is hij te koop voor iemand die er goed voor zal zorgen.
Even wat gegevens:
De motor is een vers gereviseerde 3,5 liter 6 cylinder en levert 218 pk. Let op, deze heeft flink wat meer fut dan de 518's en de 520's die je normaal tegen komt.
De auto heeft nu 125.800 km gelopen.
Splinternieuw Nederlands kenteken en nog 11 maanden APK.
De kleur is Delphinen grau metallic.
De auto staat in Utrecht
Ik rij de auto op een klassieker verzekering. Deze kost slechts 77 euro per jaar!
Werkelijk als nieuw, geen roest, geen ellende. Gewoon een heel erg mooie en goede auto.
Voor deze Derreck-limosine heb ik een bedrag van 8950 euro in gedachten.
Interesse? Bel of mail me: Hans Teijgeler, hans-at-jodel.com, tel 06-42 15 64 80.
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]