BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

problemen met passagiers deur

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
E46 cabrio
Neutraal
Type Auto: E46

problemen met passagiers deur

Post by E46 cabrio »

Sinds afgelopen weekend wil mijn passagiers deur niet meer open.
Het pinnetje van het slot gaat wel gewoon op en neer als ik mijn cv gebruik, echter kan ik de deur
van buiten niet meer open krijgen. Ik voel ook als het ware helemaal geen druk meer in de hendel tijdens
het open trekken.
Van binnenuit kan ik de deur wel gewoon openen door aan de hendel te trekken.

Ik merk ook dat als ik het raam nu gebruik aan deze zijde dat er op een gegeven moment een tik geluid
te horen is bij het zakken of opkomen. Als het raam ongeveer 25 cm. is gezakt, dan volgt de tik/klik maar gaat
wel gewoon verder naar beneden.
Dit is sinds de deur ook niet meer open wil dus dit zal vast met elkaar te maken hebben.

Wie heeft er een idee wat dit kan zijn of heeft het zelf een keer meegemaakt?

(Het gaat trouwens om een E46 cabrio)

nicolay
3e Versnelling
Type Auto: E36 318i M43 Touring M 1998

Re: problemen met passagiers deur

Post by nicolay »

Ik heb geen ervaring met de klacht en kan je niet zo vertellen wat het zal zijn, maar als ik zou ik beginnen met het verwijderen van het deurpaneel zodat je kan zien wat er is losgeschoten/afgebroken in de verbinding van buitendeurklink naar slotmechanisme (begin te kijken bij deurklink, immers de binnendeurklink werkt nog wel). En dan opnieuw vast maken/vervangen.
Succes.
318i M43 touring 1998, M-uitgevoerd.

Topic Author
E46 cabrio
Neutraal
Type Auto: E46

Re: problemen met passagiers deur

Post by E46 cabrio »

Heb gister inderdaad het deurpaneel even verwijderd maar kon geen vreemde dingen ontdekken.
Maar ik moet zeggen dat ik even vlug gekeken heb en ook gewoon het schuimrubber heb laten zitten.
Dan zou ik dit ook even moeten verwijderen om er daadwerkelijk bij te kunnen.

In ieder geval bedankt voor je snelle reactie!
Locked

Return to “Archief”