Sinds 2 januari 2013 ben ik de trotse bezitter van een e39 528i Touring 1997 die een bijzondere gave lijkt te hebben. Gisteren achteruit parkerend lichtten de ABS/ASR-lampjes op en bleven aan. '&**$', dacht ik. Dit gaat geld kosten...Vanmorgen beide lampjes niet meer aan geweest. Zucht...
Mag ik er van uit gaan dat ze binnenkort blijvend branden? Zal wel, he?
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Zelfherstellende e39
Moderator: Moderator Team
-
325i
- 4e Versnelling
- Type Auto: E36 320i Sedan
Re: Zelfherstellende e39
ligt eraan
Kan zijn dat je gewoon even een klein foutje in een sensor had zitten dus gewoon even rustig afwachten
Kan zijn dat je gewoon even een klein foutje in een sensor had zitten dus gewoon even rustig afwachten
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
Bij mijn e39 waren op een gegeven moment álle sensoren in de wielen stuk. Uiteindelijk enkel sensor in linkerachterwiel vervangen, zodat ik tenminste nog weet hoe snel ik rijd 
Misschien even schoonmaken bij de sensor?
Nu anderhalve maand verder en geen nieuwe ABS-melding. Dit belooft wat 
Aangezien het probleem volgens mij wel ongelost is (denk ik) wil ik toch even mijn verhaal doen over de abs lampjes.
Ik heb een 523i uit 1997 en had veel abs problemen. De computers zeggen altijd dat het aan de sensor links achter het probleem zit. Maar wanneer je ABS lampje brand (en ook de ASC) zou ik alleen hier naar kijken:
De ABS sensoren
De ABS ring in de wiellager
of ze vies/kapot zijn. Ik had namelijk de sensoren vervangen maar probleem bleef komen, toen dacht ik dat het aan de ABS module lag, maar toch als eerst naar de abs ring gekeken (naaf eraf gehaald van links achter) en bleek dat de abs ring erg beschadigd was en vies.
Symptonen: Trillende rempedalen, rare geluiden tijdens rijden + remmen (soort snaar geluid, dong dong dong), kilometerteller dat niet werkt, abs lampje dat brand, asc lampje dat brand, foutmelding via het uitlezen was: "ABS sensor rear left" en "Wheel speed sensor rear left".
Succes
Ik heb een 523i uit 1997 en had veel abs problemen. De computers zeggen altijd dat het aan de sensor links achter het probleem zit. Maar wanneer je ABS lampje brand (en ook de ASC) zou ik alleen hier naar kijken:
De ABS sensoren
De ABS ring in de wiellager
of ze vies/kapot zijn. Ik had namelijk de sensoren vervangen maar probleem bleef komen, toen dacht ik dat het aan de ABS module lag, maar toch als eerst naar de abs ring gekeken (naaf eraf gehaald van links achter) en bleek dat de abs ring erg beschadigd was en vies.
Symptonen: Trillende rempedalen, rare geluiden tijdens rijden + remmen (soort snaar geluid, dong dong dong), kilometerteller dat niet werkt, abs lampje dat brand, asc lampje dat brand, foutmelding via het uitlezen was: "ABS sensor rear left" en "Wheel speed sensor rear left".
Succes
Gek wordt je van al die electronica in die auto's...
Mijne (ook '97 523i) geeft aan bij uitlezen rechtsvoor en komt eigenlijk niet veel voor, en ik merk er niets van bij remmen, soms als ik hard oven een drempel ga dan schiet mijn abs en asc lampje aan. Verdwijnt vanzelf weer, denk ook een vieze sensor/ring