mugenpower16v@hotmail.com wrote:Kan deze auto in de kleur Avus blauw met 160.000km kopen. maar vraag me af of dit een goede keus is..
Ik maak niet veel kilometers maar ben wel net 20, student en zodoende ook geen enorme inkomsten.
Heb daarom ook een M3 E30 laten schieten die me aangeboden werd voor een leuke prijs.. die in nette staat was (NL met alle boekjes dealeronderhouden)
Is het niet slimmer om een 318is te kopen? of maakt dit in onderhoud en rijden niet erg veel uit tegen die 328i ? Ben zelf wel een liefhebber van wat vermogen.
Wat is trouwens een redelijke prijs voor zo'n 328i met boekjes en NAP uit 1995.. Hij wil er 6600 voor hebben. lijkt mij niet heel duur. maargoed ik hoor het wel

6600 voor een 328i uit 95 met 160K op de teller.
Hmm als hij origineel NL is vind ik de prijs iets aan de lage kant en vertrouw ik het niet helemaal.
Als hij 8500 of 9000 had gevraagd had ik het al eerder vertrouwd.
Het ziet er uit of hij met spoed weg moet en vaak heefd dat een rede (bijv. lekke kop, rotte DIF, Slechte lagers, Kleppen, nokkenas)
Maar als je geld wilt besparen moet je niet voor een 328 gaan maar ga dan voor een 318IS dit zijn relatief sterke motoren met goedkoper onderhoud en rijd stukken zuiniger.
Maar wil je vermogen dan zal dat ook wat kosten.
328 rijd gemiddelt als je rustig aan doet 1 op 9 a 10.
Ben zelf nog niet boven de 1 op 10 gekomen met de cruise control aan.
Zit regelmatig op 1 op 7 a 1 op 8.
En ik rijd best veel kilometers (700 p/w)
Maar goed.
Keuze is aan jezelf.
Je bent net 20 dus denk dat je een 6 cylinder niet eens op je naam kan krijgen.
De verzekeringen EISEN dat je 6 schadevrije jaren hebt voor je hem kan verzekeren.
Tevens als de nieuwprijs boven de 40.000 euro is dan MOET er een Klasse3 alarm op. (standaard op de 328i vanaf '96)
Succes,
Michael