BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

328i Coupe uit '95 kopen??

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
mugenpower16v@hotmail.com

328i Coupe uit '95 kopen??

Post by mugenpower16v@hotmail.com »

Kan deze auto in de kleur Avus blauw met 160.000km kopen. maar vraag me af of dit een goede keus is..

Ik maak niet veel kilometers maar ben wel net 20, student en zodoende ook geen enorme inkomsten.

Heb daarom ook een M3 E30 laten schieten die me aangeboden werd voor een leuke prijs.. die in nette staat was (NL met alle boekjes dealeronderhouden)

Is het niet slimmer om een 318is te kopen? of maakt dit in onderhoud en rijden niet erg veel uit tegen die 328i ? Ben zelf wel een liefhebber van wat vermogen.

Wat is trouwens een redelijke prijs voor zo'n 328i met boekjes en NAP uit 1995.. Hij wil er 6600 voor hebben. lijkt mij niet heel duur. maargoed ik hoor het wel :)

dB-Mike
3e Versnelling

Re: 328i Coupe uit '95 kopen??

Post by dB-Mike »

mugenpower16v@hotmail.com wrote:Kan deze auto in de kleur Avus blauw met 160.000km kopen. maar vraag me af of dit een goede keus is..

Ik maak niet veel kilometers maar ben wel net 20, student en zodoende ook geen enorme inkomsten.

Heb daarom ook een M3 E30 laten schieten die me aangeboden werd voor een leuke prijs.. die in nette staat was (NL met alle boekjes dealeronderhouden)

Is het niet slimmer om een 318is te kopen? of maakt dit in onderhoud en rijden niet erg veel uit tegen die 328i ? Ben zelf wel een liefhebber van wat vermogen.

Wat is trouwens een redelijke prijs voor zo'n 328i met boekjes en NAP uit 1995.. Hij wil er 6600 voor hebben. lijkt mij niet heel duur. maargoed ik hoor het wel :)
6600 voor een 328i uit 95 met 160K op de teller.
Hmm als hij origineel NL is vind ik de prijs iets aan de lage kant en vertrouw ik het niet helemaal.
Als hij 8500 of 9000 had gevraagd had ik het al eerder vertrouwd.
Het ziet er uit of hij met spoed weg moet en vaak heefd dat een rede (bijv. lekke kop, rotte DIF, Slechte lagers, Kleppen, nokkenas)
Maar als je geld wilt besparen moet je niet voor een 328 gaan maar ga dan voor een 318IS dit zijn relatief sterke motoren met goedkoper onderhoud en rijd stukken zuiniger.

Maar wil je vermogen dan zal dat ook wat kosten.
328 rijd gemiddelt als je rustig aan doet 1 op 9 a 10.
Ben zelf nog niet boven de 1 op 10 gekomen met de cruise control aan.
Zit regelmatig op 1 op 7 a 1 op 8.
En ik rijd best veel kilometers (700 p/w)
Maar goed.
Keuze is aan jezelf.

Je bent net 20 dus denk dat je een 6 cylinder niet eens op je naam kan krijgen.
De verzekeringen EISEN dat je 6 schadevrije jaren hebt voor je hem kan verzekeren.
Tevens als de nieuwprijs boven de 40.000 euro is dan MOET er een Klasse3 alarm op. (standaard op de 328i vanaf '96)

Succes,
Michael
There's no place like the carseat...!!!

dB-Mike
3e Versnelling

Post by dB-Mike »

bimmer wrote:Ik ben het eens met mike-328i-e36 op het punt van de verzekering na.
Niet iedere maatschappij doet zo moeilijk over schadevrije jaren en leeftijd. Ik heb een jaar of 5 geleden toen was ik 21 (damn wat ben ik oud :lol: ) een gti op naam gehad en na een poos zoeken had ik een maatschappij gevonden die mij gewoon accepteerden (ik dacht dat het buns ten brink was) via een tussenpersoon.
Probeer het anders even bij " woudsend verzekeringen" die doen over het algemeen niet moeilijk 8)
There's no place like the carseat...!!!
Post Reply

Return to “Algemeen”